Ny här på forumet
jag är en kvinna på 50 plus som har haft panikångest till och frå i mitt liv.Första gången var1984 då min flicka var nyfödd.1987 var jag bra igen och unde leva ett normalt liv.2004 var det dax igen efter en jobbig skilsmässa då jag fick sälja allt jag ägde hästgård sommarstuga och en affär.Tyckte allt togs ifrån mig.men det vände jag är nu gift sedan fem år tillbaka och har det bra på alla sätt och vis,men i våras vart det kaos på mitt jobb,skitsnack,elakheter och folk som ej gjorde sitt jobb och skyllde på andra,jag gick ner mig igen totalt och fick ångest av att gå till jobbet.Så nu har sommaren varit ett rent elände försäkringskassan godtog bara att jag fick bli sjukskriven 4 veckor,så hela min sem har jag mått jättedåligt och ej kunnat gjort ngt roligt.jag äter medicin dagligen sedan 2004 kloropramin.Min läkare har ju naturligtvis sem.Men nu har jag fått tid till företagshälsan och hoppas på en omplacering jag orkar inte gå innan för dörren på min arbetsplats.så nu är jag orolig vart jag ska få vara och hur det kommer att bli.igår kväll slog mit hjärta hårt och ojämt i 2 timmar och jag är jätterädd,har någon annan råkat ut för det?

Ja, att hjärtat beter sig dumt är inte ovanligt när man har ångest och panikproblematik. Jag har haft både rusande och dubbelslag och annat skoj. Sen är ju hjärtat en sån sak man inte ska ta alltför lätt på, bättre att kolla upp det en gång för mycket än för lite så det inte har andra orsaker men troligast är ju att det är relaterat till ditt psykiska mående.
Hoppas du kan få bli omplacerad och att det blir bättre.
Jo jag ska be om ett ekg,väntar att arbetsgivaren ska höras av om en läkartid just nu är jag bara ledsen.just nu vill jag bara veta var jag kommer att få jobba det skulle lätta mycket.
Mitt hjärta har också betett sig konstigt i flera veckor och psykläkaren på psykjouren tyckte att jag skulle kolla upp det med ett EKG. Bättre att få den kollad så att man kan vara på den säkra sidan.
Min kompis skjutsade in mig till hjärtakuten på em då hjärtat levde om ordentligt.Jag hade en massa extraslag på ekg,men ofarliga sådana.Jag fick rådet att sluta helt med kaffe,så nu har min man åkt till ica och köper gevalia kofinfritt.Alkoholförbud också,men det blir bara några glas vin ibland till maten så det kan jag avstå.Skönt i alla fall att få ett besked,visste ej att hjärtat blir så påverkat om man är ledsen eller stressad.
klickade in här och läste ditt problem med hjärtat,jag har varit med om liknande fast värre,och den största boven sa kardiologen var kaffe+stress+mm,(drack 2 liter om dan) jag slutade med kaffe och det vart skillnad som natt och dag,hoppas det blir bra med för dej ,mvh
ja tack,det har blivit bättre med det kofinfria kaffet.jag dack nog en 6 muggar om dagen,och det är väl mycket.tar en kopp bara ibland med vanligt kaffe om jag är borta eller har besök.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Usch ja! Det har man vart med om allt för många gånger.
Jag äter oxå medicin dagligen: fluoxetin. Mot flera diagnoser: panikångest, depression, hetsätning.
Har haft PÅ sen jag var 7 år…
Hoppas att du får ordning på jobbet å fk. Kram
"Den som går sina egna vägar behöver ingen karta"