Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 5909 ggr
Ilya
0

Medicin avtrappning

Jag har medicinerar med bla Mianserin och nu har jag inte tagit medicinen sen i lördags.

Jag har jättesvårt att sova, igår var jag extremt ilsken hela dagen utan särskild anledning som om jag hade kraftig pms och idag mår jag jätteilla.

Kan det vara någon form av avtändning från medicinen?

[WX5]
0

Kan mycket väl vara så att det är medicinen som som spökar. Eller icke-medicinen eftersom du inte tagit den i ett par dagar.

freudiana
0

Det är inte alls bra att sluta med antidepressiv medicin tvärt, man måste trappa ned under ganska lång tid med de flesta medicinerna. När jag slutat med efexor och cybalta blev jag jätteillamående fastän jag trappade ned dosen länge. Har också upplevt att jag blev väldigt lättirriterad under en period, precis som du beskriver.

Ilya
0

#2 Jag vet, har medicinerat med sertralin och mianserin sen jag var 13 år.

Men mianserinet tog slut och den var bara på 10 mg så den kunde inte trappas ner något.

Så jag bestämde mig för att sluta helt istället för att behöva skriva ut nytt recept.

Sertralinet däremot var jag uppe i 150 mg, den ligger jag på 50 mg nu, snart dags för sista nedtrappningen 25 mg.

Nu är det bra igen, märker inte längre av nånting från att jag slutade med mianserinet :)

kalleankasmormor
0

Jag har också slutat med mianserin, någon vecka före dig, och har fortfarande vissa sömnsvårigheter, trötthet, huvudvärk och energibrist. Jag delade min 10mg på hälften och åt det 1,5 vecka och ändå fick jag utsättningsbesvär. Har du fortfarande besvär eller har det lugnat sig?

nakenkatt
0

Man bör bara trappa ner en liten flisa utav tabletten fick jag order om,ta en kniv krossa och minska med en liten flisa,det ska ta ca två veckor denna procedur.jag berättade att jag hade minskat ner med en hel tablett åt gången men det vart ej dr glad åt jag var arg kunde ej sova mådde illa mm mm jag kommer ej göra om detta jag lovar.

Ilya
0

#4 Det har lugnat sig nu, inga besvär vad jag märker. Kan sova också :)

paulina77
0

vad äter ni dom där jobbiga medicinerna för?Har ni mått bra av dom någon gång

nakenkatt
0

Ja det har jag absolut,fick prova fyra sorer innan jag fick rätt var symtomfri flera är sedan.hade troligtvis ej orkat annars överhuvudteget.men det är i mitt specifika fall,alla funkar ju ej lika alls.Min läkare är en gammal man med lång erfarenhet,han har sett många ångest patienter men ej många som har haft så svår ångest som jag hade.åt tre st fem år,men klarar mig nu på en om dagen sedan januari,det tycker jag är en stor framgång.