Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 4764 ggr
tankgirl
1

Bidrag för terapi

Hej! Jag har nyligen börjat i terapi men min ekonomi är ansträngd redan. Är det någon som vet om/hur/var man kan söka bidrag för att gå i terapi?

Aviendha
1

Är det hos en privat klinik du går?

Går man via vc så får man ju frikort efter 900kr, som gäller resten av året (oerhört tacksam för det!)

Annars vette tusan alltså.. Har dålig koll på det.

tankgirl
0

Nej det är hos en privat klinik… det som är kruxet. Det allmänna har gjort sitt för mig :/

Aviendha
0

Ah.. Hum, det kanske kan vara en idé att fråga terapeuten om det? Eftersom det är en privat klinik så är de säkerligen medvetna om detta problem, och kanske vet om en lösning?

tankgirl
0

Japp, jag frågade henne men hon visste inte, men skulle kolla upp det, så jag tänkte kolla upp det jag med!

Men tack ändå!

Aviendha
0

Haha, du är steget före mig där ;)

Försäkringskassan? Soc? Hoppas någon har mer koll än jag, jag går ju via VC och tänker inte mer på det än så Skäms

gasell
0

Hej. Jag ser att denna konversation är över ett år gammal, men Paulina- hur fick du terapi via vårdcentralen? Till mig säger de att det ska vara en krisreaktion och att man får max 10 samtal. (som om man kan veta hur mkt man kan behöva och vad som kommer upp). Jag undrar också om det går att få bidrag. Kom ni fram till något? Jag var också på ett samtal privat, men hon tar 700 per gång. Mvh

kandy
0

Hej! jag har tidigare fått bidrag från så kallade Dagmar-bidrag till terapi och du kan höra i den region du tillhör vem som har hand om dessa?? alla har rätt att söka men jag har fått de jag ska ha så jag får numera betala själv! det finns all anledning att söka för dig!!! lycka till//

kandy
0

Hej! jag har tidigare fått bidrag från så kallade Dagmar-bidrag till terapi och du kan höra i den region du tillhör vem som har hand om dessa?? alla har rätt att söka men jag har fått de jag ska ha så jag får numera betala själv! det finns all anledning att söka för dig!!! lycka till//

Mrjag
0
kandy
0

Just nu betalar jag 630:-/ 45 minuter    men det är olika vad de tar i arvode.

Mrjag
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilken terapi är det kandy?

kandy
0

det är psykodynamisk och jag har god nytta av den!!Glad