Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2297 ggr
allobosia
0

Får inte livet att fungera...

Jag vet inte vart jag ska ta vägen längre och jag håller på att bli galen..

Jag har insett att jag inte klarar av att jobba som en normal person.. Jag har testat precis allt jag kan komma på även jobb som jag själv skulle klassa som ''drömjobb'' för min del.

Problemet är att det hinner inte gå mer än 3 dagar så känns det som att livet inte är värt någonting längre.. Jag får sån ångest så jag inte vet vart jag ska ta vägen.. Jag gör allt för att slippa gå till jobbet och kommer med undanflykter och ''falska sjukanmälningar''. Jag tycker dessutom att det är fruktansvärt jobbigt att träffa nya människor, jag mår dåligt över löjliga saker som att bara gå till affären eller åka buss.. Jag måste nästan stå och samla mod för att ta mig till kassan. När bussen kommer så åker det en våg av ångest i mig.. (Svårt att förklara). Ringa viktiga telefonsamtal klarar jag knappt.. Jag kan sitta och gråta i 1 timme innan jag tvingar mig själv till att göra det. Det känns alltid som att folk tittar på mig som att jag vore dum i huvudet och som att jag är allmänt konstig. Det spelar ingen roll om det gäller att jobba heltid eller deltid och jag vet att det bara gäller några få timmar. Jag känner bara att jag hellre skulle låta någon skjuta mig.

Jag mår bäst när jag bara går hemma och tar hand om mina hundar, går till stallet osv. Jag mår aldrig dåligt om jag inte pratar med folk, känner mig bara lättad att jag slipper.

Hur som helst, det känns bara hopplöst inför framtiden och jag förstår inte vad jag ska göra för att få en ''normal'' vardag.. Inget jobb = Inga pengar.. Det funkar ju inte, mina föräldrar vill väll att jag flyttar snart. Dom menar bara på som alla andra att det är lathet och att jag är bortskämd. Det känns sjukt hårt att höra för det är ju verkligen inte så… Jag försöker hela tiden!

(Har adhd & är bipolär..Har testat mediciner men dom ger mig mer ångest och även migrän.)

Niklas
0

Jag undrar om du inte borde kontakta en läkare och berätta precis det du skrev här. Det kan vara social fobi eller något annat som spökar. Hur som helst borde de kunna hjälpa dig.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

allobosia
0

Ja jag måste kontakta dom.. Det jobbiga är att man får vänta så länge på en tid, förra gången fick jag vänta 8 månader. :(

Niklas
0

Det finns antagligen en psykakut också. Där tar de hand om dig direkt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

allobosia
0

Okej, jag får kolla upp det. Tack!

Wand
0

Min mor har också varit/är så. Hon har varit sjukskriven i 9 år pga det, hon försökte jobba 15% förra sommaren - Då skulle hon jobba 2 timmar två dagar i veckan. Efter första dagen gick hon aldrig tillbaka igen. 

Jag tror också att det skulle kunna ha med socialfobi att göra, då min mor (och även jag) lider av det. Dock så har hon även diagnoser och är ständigt deprimerad.

Du borde försöka tala med någon som är ansvarig inom det området, kanske en psykolog? Många "avslår" alltid ett sådant råd, men det kan verkligen vara till stor hjälp.

Jag önskar dig i alla fall lycka till med ditt problem!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

allobosia
0

Ja det är säkert mycket möjligt att det är något sånt.

Ja jag ska kontakta psykolog helt klart, finns inget annat alternativ.. Måste hitta en lösning på det här.

Tack så mycket!

allobosia
0

Putt