venflaxin/(efexor)
Jag har käkat venflaxin i över 2 år och det har inte vart nåt problem förrän nu.
Min psykolog ökade från 150 mg upp till 300 mg för hon ansåg att jag hade gått på för låg dos,mådde jättebra bra länge,att det verkligen började kännas bra,inga panikångest attacker eller oro.
Men nu under den senaste månaden har det bara blivit värre,
Är yr,mår allmänt konstigt,stickningar i händerna och i huvudet.
Känner nån igen sig?
Blir snart tokig…..
Höjningar kan orsaka nya biverkningar precis som när man satte in medicinen. Det tar olika lång tid att få den effekten att avta.
Har själv ätit effexor under ett bra tag, jag kände inga speciella problem under insättningen kan tillägga att jag hade stesolid under tiden.
Men jag fick mest bieffekter av den så till slut så pallade jag inte äta dom och gjorde en cold turkey. Min läkare gav mig då lyrica och dom flesta problemen försvann, åtminstånde bieffekterna,
Sexlusten är fortfarande skräp men man har ju vant sig vid det och all anti depp och ångestmedicin.

Är det länge sen du ökade dosen? Det kan ju va övergående besvär. Själv äter jag Efexor och den fungerar bra.
Men mitt råd är att du tar kontakt med din behandlande läkare för att rådgöra om du ska fortsätta eller inte.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!