Ny medicin
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I Sverige heter den Oxascand eller Sobril. Fungerar muskelavslappnande också.
Med vänliga hälsningar
Chess
Åh vad bra. Ja du vet ju om mina andra problem Chestnut.
sobril, kärringbenso,oxascand, kärt barn har många namn. Skämt åsido så är det ett bensopreparat som du ska ha respekt för. Det är tyvärr mycket beroendeframkallande:(
Effekten är bäst i början innan kroppen vänjer sig vid preparatet och man behöver ta mer och mer för att få samma effekt.
Nu vet jag inte vilka doser du har blivit ordinerad men som jag skrev ovan så vid daglig användning kommer du att behöva öka dosen snabbt för att få ångestdämpande effekt.
Hur som helst är alla bensopreparat den bästa ångestdämparen jag vet av, hoppas du hittar ett sätt att använda den på ett bra sätt, men din läkare har förhoppningsvis koll på dina problem och ger dig en dos som är väl anpassad för just dig.
Jag började med sobril men fick inte tillräcklig effekt så jag fick gå över till stesolid {valium] och xanor. Sobril dämpade min ångest bra i början och fick mig att faktist sova hyffsat bra.
Hoppas det löser sig för dig:)
Jag tar en tablett á 15 mg vid behov. Fick veta att även denna emdicin var muskelavslappnande så jag har tagit det nångång i bland när mina muskler ryckt ganska mycket. Det har hjälpt.
ja den är muskelavslappnande, och skönt att du har den vid behov så duinte blir en bensozombie som måste ha det varje dag för att ens kunna ta en tupplur:).
Hoppas det löser sig, kollade på din sida och såg vilka problem du hade, hoppas verkligen att du får bra medicinering tillsammans med terapi. Har du någon att prata med?
Du har precis samma diagnos som en av mina vänner hade, tyvärr finns han inte med oss idag, du gör det bra som får allt att gå ihop, Hoppas verkligen att du lever livet även om det kan verka jobbigt ibland.
Det ä mycket som inte står på den bloggen men det var nära att jag inte fanns kvar i livet den 1 maj i år. Det var efter det som jag fick nya mediciner. Hjälper väl lite men jag skulle behöva höja doserna lite tror jag.

Har du inte nån tid till din behandlande läkare? Om inte så ring och prata med dom så du får hjälp med höjning eller vad som behöver göras.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jo jag har på onsdag nästa vecka.
Tråkigt att höra, min vän tog självmord så jag mår dåligt bara jag tänker på det. Hur som helst tror jag på dig, och vilken medicin vill du ha högre dos av? på mig fungerande inte ssri eller ssni över huvud taget så till slut fick jag lyrica som faktist fungerade riktigt bra på mig, men vi har ju inte direkt samma diagnos, jag lider ju av ångest i allmänhet med lite andra spöken:)
Hoppas verkligen dom hittar nåt som funkar för dig.