Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettsocial-fobi
Läst 2686 ggr
[WX5]
0

Ångest inför framtiden

På ett sätt skulle jag vilja jobba lite mera än vad jag gör nu men jag börjar redan få ångest inför framtiden.

Den sista augusti kommer mitt första rehab/sjukpension ta slut kan få förlängt men jag kan också få det obeviljat. Kanske jag får jobba halvtid (25-50%) och resten sjukpension/rehab.

Men redan nu börjar ångesten att byggas upp. Vet inte om jag kommer att klara av att jobba igen med en massa människor. Vara social. Leva med andra människor tätt intill mig hela dagarna. Kommer inte kunna slappna av nångång under arbetsdagen.

Dessutom måste jag ha ett nytt jobb för mina tummar har lagt av pga artros så det blir dubbelt jobbigt. Nytt arbete och börja jobba.

Hjälp vad skall jag göra?

meffi
0

Tycker allvarligt synd om dig, du ska inte behöva jobba om du inte vill/kan,

Folk med din diagnos är lite speciella människor, och jag antar att ditt humör svänger ganska fort eller hur?

Du borde nog prata med både försäkringskassan och din läkare och se vad dom kan erbjuda dig. Bara att vara en god mor och sköta sin familj kan vara ett heltidsjobb, speciellt om man lider av ångest.

Kan nog inte ge dig några lösningar men jag håller tummarna för att allt ska lösa sig.

[WX5]
0

Nä det är verkligen inte lätt. Jo det svänger ganska mycket ja men mest nedåt. Det var längesen som jag var hypoman.

Skall hör amin min psykiatriker om hur det blir till hösten.

[Tassy]
0

kan du inte försöka finna något arbete hemifrån? Ifall du hamnar i sitsen att du måste jobba menar jag.

[WX5]
0

SÅ jag skriver ser jag nu.

Jag har fått ett litet jobb på 6 månader. Skall sköta nötterna från Exotic snacks på min gamla arbetsplats. Ångest värre men det är väl bara att bita ihop. 4 timmar i veckan. Efter en dag känner jag att jag inte vill ha detta jobb. Rynkar på näsan Men jag kan inte ge upp nu för jag fick detta arbete för en annan.

Hemmajobb? Vad finns det att få egentligen om det inte är såna där försäljarpartyn som jag avskyr. Vill inte stå i centrum nämligen.

[Tassy]
0

Nejnej, alltså sitta hemma själv och jobba ifrån datorn. Det finns ganska mycket att välja på.

[WX5]
0

Jag skall kolla vad det finns. Flört