Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketter: behandlingmediciner
Läst 12385 ggr
[Hanzi_91]
0

Fluoxetin, erfarenheter?

Fick Fluoxetin Mylan utskrivet idag mot min depression. Någon som har erfarenhet av denna medicin?

tack på förhand!

Emelie-E
0

Jag åt fluoxetin i några år. De hjälpte mig till viss del, istället för att må jättedåligt så hade jag dagar då jag inte kände någonting istället. Gick mest runt som en zombie.

Fick inga biverkningar vad jag minns och som mest åt jag 1½-2 tabletter om dagen.

Men all medicin påverkar ju människor olika. Så testa och se hur den fungerar för dig. Den kanske fungerar jättebra eller inte alls.

Thawelin
0

Jag åt floxetin i två år, glömde jag medicinen någon dag så mådde jag piss dagen efter, annars mådde jag bättre. Men jag ville inte äta den så nu har jag slutat med den för ett år sen.

//Jacqueline Thawelin

jahadu
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det var den första medicinen jag provade för 2år sen, hade den bara ett tag innan vi insåg att jag var allergisk mot den, fick extremt många blåmärken på benen ^^

Lindansare
0

Jag äter den och i början blev jag pigg. Nu vet jag ju inte om det beror på den, men har blivit extremt trött istället. =/

Medarbetare på Misshandel iFokus

/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)

[Hanzi_91]
1

okej tack för era svar!Glad hur lång tid ungefär tog det för er innan den började ge effekt? vet att de tkan vara olika för alla men vill veta på ett ungefär . Äter just nu risperidon på kvällen och åt min första Fluoxetin på morgonen idag. Tyckte redan i eftermiddags att det kändes lite bättre…hm

skijlu95
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tog fluoxetin ett tag förut, hjälpte gjorde den aldrig, olika från person te person, vilket är sant. MEn de enda min läkare tjata om var att dosen behövde höjjas. Och sen när jag hade den högsta dosen jag fick ha, 2 tabletter. Så skyllde han på att jag var för ung. var ca 14-15 år då, 16 nu. Jag har faktist lärt mejj från andra tabletter jag fåt ta, att om inte en hel tablett hjälper till en viss del, kmr inte en o en halv elr 2 göra det heller. ENligt mejj dåra..

JAg blev iaf jättetrött av den. Men jag har en vän som den funka ganksa bra på, hon blev lite gladare. Lite mer uppåt lixom, men fick fortfr ångest, men den var lättare. Så det är juh verkligen värt ett försök :P
För henne tog det ungefär 2 mån innan de börja ge mer effekt, men som sagt innan, det är olika på olika männsikor.

Fru.Sparv
4

Jag har ätit den i tre år och den funkar mycket bättre än te x cipralex. Man går varken upp i vikt eller blir lite trött som preparat liknande cipralex, vilket är väldigt skönt.

Jag äter 60mg. Man får prova sig fram helt enkelt. Du kommer ha biverkningar och må dåligt de två-tre första veckorna, sen vänder det och du känner av effekten istället.

Fru.Sparv
0

Ja, visst det. Fluoxetin går väldigt långsamt ur kroppen, så det är väldigt konstigt att känna sig sämre efter att ha glömt att ta den en dag. Det är snarare efter tre, fyra dagar man får utsättningssymptom.

[Hanzi_91]
0

Tack för era svar. Har nu ätit den i ungefär 2 veckor och känner att jag mår mkt sämre , vad jag än gör s åär det skit typ. Har varit på psykakuten 3 ggr nu och fått lugnande. Verkar som att den här Fluoxetinen jävlas med mig enormt….snälla låt det vända snart :(

Emelie-E
0

#9 Fluoxetin har tyvärr den verkan att de två första veckorna kan allt bli så mycket sämre. Jag fick inte ens vara ensam i början när jag började med fluoxetin. För självmordstankar och allt blir värre.
Men håll ut, det vänder med all säkerhet!