Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 2354 ggr
TVXQ
0

Rädd för ljud.

Vet inte var på iFokus jag ska skriva om detta men hoppas det går bra här..visste heller inte i vilken grupp så ändra om det är fel.

På sista tiden har jag blivit rädd för höga ljud ifrån bilar och motorcyklar. Har blivit så att jag inte vill gå ut för slippa bli rädd. När jag går ut försöker jag alltid lyssna på musik för att stänga ute alla höga ljud, speciellt motorcyklar skrämmer mig. Tyvärr kan jag ju inte alltid lyssna på musik till exempel när jag är med en kompis. Känner mig som tönt som håller för båda eller ena örat så fort en motorcykel eller högljud bil åker förbi.
Får ångest bara jag tänker på att behöva va ute ifall det skulle komma en motorcykel. Samtidigt som jag känner mig extremt töntig. Jag har ju aldrig brytt mig förut direkt och vill inte undvika att gå ut på grund av det. Vill ha vinter så att ingen kan köra dom dära jäkla motorcyklarna.

Huldan
0

Jag är själv väldigt rädd för bullriga ljud i perioder. Dammsuga tycker jag t.ex. är nästan outhärdligt för ljduet ger mig panik.

Läste någonstans att ljudöverkänslighet har ett samband med ostabila serotoninnivåer. Kan det vara där problemet sitter?

Sök på hyperakusi och serotonin och se om du hittar det.