Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 12553 ggr
Skogsfrost
0

Venlafaxin

Någon som har erfarenhet av venlafaxin mot depp och ångest? Har gått på det sedan i vintras och mår psyk bra men får så mycket gäspningar och käkspänningar.

HannaM
1

Härligt att det hjälper mot det dåliga psykiska måendet i alla fall!

Skogsfrost
0

Ja helt klart värt det men ska tydligen vara svårt att sätta ut.

sunkan
0

jag ska till läkaren i morgon. Har cymbalta nu men tycker inte den hjälper så jag ska troligen byta till venlafaxin så jag vill ochså gärna veta vad andra tycker om den.

HannaM
0

#2 Den dagen den sorgen, det är inte ens säkert att det blir jobbigt för dig. Jag hade extrema utsättningsproblem med paroxetinet men andra har inte märkt något så det är väldigt olika. Försök att inte oroa dig i onödan.

Aelsklinn
0

Har nyligen börjat med Venlafaxin. Visserligen bara min 3:e dag med upptrappnigsdos, så jag vet inte helt hur den funkar än. Börjar dock känna att ångesten lättar i perioder, men helt borta är den verkligen inte. Biverkningar känner jag inte så mycket än heller, men det kanske är för att jag gå på så låg dos än. Det jag känner av är att jag är lite "luddig i kanten", så jag vågar inte köra bil. Sen är min aptit borta och jag har inte bajsat sen i fredags. Men det är lätt värt det ändå!

Får se om jag får värre biverkningar av högre dosen sen. Hoppas det blir bra. För oss alla :)

HannaM
0

#5 Fortsätter du vara förstoppad så gör något åt det snart. Microlax som ger effekt inom fem-femton minuter eller något laxerande som tas oralt. Jag har haft en förstoppning som inte gav med sig och för att gå in på obehagliga detaljer som du vill sippa så slutade det med att när det väl lossnade så hade jag diarrer en hel natt samt spydde mer eller mindre avföring.

Aelsklinn
0

#6 Oj, ja det lät mindre trevligt! Men för mig löste det sig i morse om man säger så… Det jag känt av idag är typ bakfylle-känsla light. Känner mig lite snurrig, darrig och frusen. Men det går bättre och bättre ju längre dagen går. Hoppas det försvninner tills imorgon när jag ska på jobbet.

Ove555
0

Har gått på venlafaxin i ungefär 1 år nu, en kapsel 150 mg/dag. Det hjälper mot ångesten, men har på de senaste månaderna blivit väldigt trött av medicinen, så trött så jag orkar nästan inte göra någonting på min fritid. Har nu vid 3 tillfällen försökt att sluta tvärt med medicinen, märker då att jag blir piggare efter ett par dagar och orkar göra saker hemma, märker också att jag blir piggare på mitt arbete. Men när jag hållt uppe 5-6 dagar så kommer ångesten så starkt tillbaka så jag blir tvungen att börja ta medicinen igen. Det är just nu ett sånt tillfälle, har hållit uppe med medicinen 5-6 dagar, tredje försöket i rad, vaknade nu med ångest igen och kände att det var lugnast att börja ta medicinen igen.

lukasfelix
0

Du kanske inte behöver sluta med medicinen helt utan sänka dosen? Eller testa att trappa ner det långsamt

AnneN
0

Jag äter venlafaxin (bland annat) och första tiden så hade jag också stora problem med spänd käke, men nu efter att jag ätit det ett tag så har spänningarna börjat bli lindrigare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ove555
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Slutade helt med venlafaxin efter att jag gjorde ett psa-test i mars månad, det låg då på 7.1, slutade då tvärt med venlafaxin, gjorde sedan ett nytt psa-test ett par dagar innan jag skulle ta vävnadsprover från prostatan, psa-värdet hade då gått ner till 3.1.

Har sedan dess inte tagit någon venlafaxin och det har gått ganska bra. Har fått kraftig ångest vid något tillfälle, då har jag tatt en xanor 0.25 mg.

Kan inte garantera att psa-värdet gick ner på grund av att jag slutade med venlafaxin, men det verkar ju faktiskt som det berodde på det

sunkan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har fått mer spänningar i nacken och värk i bakhuvudet fram i pannan och ner mot kinderna. jag fick det när jag höjde dosen på venflaxin från 225mg till 300mg. Är det någon som vet om man kan få någon sådan biverkning av venflaxinet. Jag har gått ner till 225mg igen för att se om det blir bättre men jag vet ju inte om nackhuvudvärken beror på venflaxinet. Men det var ju konstigt att jag fick det samband med att jag höjde dosen.