Mår psykiskt dåligt
Sedan 2 år tillbaka har jag mått mer eller mindre psykiskt dåligt.
Nu är jag i en period som hittills har varit värst.
Gråter nästan varje dag (ibland flera gånger om dagen), brukar gråta så att jag får ont i hjärtat. Jag har inga vänner efter att min föredetta "bästis" som jag känt i nästan 12 år avslutat vår vänskap efter upprepande "bråk". hon gjorde det på sms vilket knäckte mej helt. jag bråkar med mina föräldrar (framför allt min pappa). Jag är mkt blyg och har jätte dåligt självförtroende.
har gått hos två olika kuratorer, totalt under över 1 års tid
Har haft upprepande självmordstankar och oroväckande drömmar.
Vet inte vart jag ska ta vägen …. vill bara försvinna från all skit .. finns det bara en utväg?
Det ända jag lever för är min älskade häst .. som min pappa tyvär brukar hota med att sälja om han bli arg
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
det jag skrev var lång ifrån allt .. kann även tillägga att jag har fått två "svimmnings-attacker" dock har jag inte svimmat då men har varit mkt nära.
Tycker du skall ta kontakt med psykvården och berätta hur dåligt du mår så du får ordentlig hjälp. Visst kan kuratorer vara bra att prata med men dom har ju inte den utbildningen som tex en terapeut.
Att din pappa hotar med att sälja hästen är riktigt lågt och elakt..
Massa pepp från mig att du får hjälp och orkar vidare!
#2 tack så mkt för ditt stöd. jag ska söka upp psykvården så fort jag får tid

Ja, sök hjälp från psykiatrin. Blir det för mycket innan du fått en bra kontakt så finns det många bra ställe natt ringa till för att få stöd. Bland annat bris, jourhavande medmänniska och nationella hjälplinjen.
Du ska inte behöva må som du gör, absolut inte och jag blir arg på din pappa som hotar med sånna saker. Det är ju en sak om hästen skulle misskötas eller ekonomin vara för dålig men jag gissar att det inte är det som ligger till grund för hans hot?
#4 nej, min häst missköts inte och vi har inte dålig ekonomi.

#5 Nej precis, då är det bara rent elakt att hålla på med sånna hot. Trött blir jag.
#6 ja, jag med :'/
inte nog med det jag har berättat .. det finns mkt mer .. men orkar inte skriva allt. men kan berätta att jag är olyckligt kär .. gud vad jobbigt det är :'(
haha det e typ samma som mig xD förutom att jag har kompisar. Har aldrig gått till kurator :P
Och mina drömmar handlar om döden (antligen dör jag elr så dödar jag nån annan)…
don't cry, say fuck u and smile :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du behöver gå till en psykolog. Ta kontalt med psykiatrin.
Du tycks ha flera olika problem, exempelvis med att upprätthålla stabila relationer, att du har självmordstankar. Detta behöver du hjälp med av en expert.
Att gå till psykiatrin "när du får tid" ser jag som en dålig bortförklaring till varför du inte tar tag i ditt problem.
Håller med ovan, tala med en läkare som antagligen ger dig remiss till BUP eller till en psykiatriker.
Att tappa en vän är aldrig roligt men som tur är finns det andra runt hörnet, försök få kontakt med någon i din klass eller runt omkring när man är i skolålder är det rätt så lätt att hitta vänner.
Hoppas allt ordnar sig för dig
Ge inte upp :)