Vallningar av ångest
Jag har egentligen haft ångest välidgt länge men inte fått nån riktig hjälp att hantera det tycker jag, det är först den senaste månaden jag börjat ta tag i detta.
Jag har skaffat mig vetekuddar som jag tycker är en bra hjälp när jag fryser, problemet är mina värmevallningar. Finns det någon som har tips kring detta, jag är gravt hörselskadad också. Förstår att detta kommer kanske att ta tid.
jag har också muntorrhet som är ångesten.
Ibland sover jag så dåligt och när jag äntligen somnar är jag mer än övertrött.
Jag har fått av min läkare 25 mg Lergigan att ta vid behov.
Den här sidan har varit till stor hjälp för att få tips hur detta skall hanteras.
evak51

Muntorrheten kan du ju försöka avhjälpa med salivstimulerande tabletter, finns lite olika på apoteket. Det är värt ett försök i alla fall. Många som äter mediciner som ger muntorrhet som biverkning äter sånna.
Värmevallningarna har jag tyvärr inga bra tips på. Fönstret öppet när du sover (kanske inte när det är minus 20 om du inte gillar att frysa) och ett rejält täcke så du kan svepa in dig när du fryser och ta av dig när du blir varm.
tack Hanns för tipset idag var det värre än nånsin med muntorkan, jag skulle besök en person på hörselvården och jag tappade rösten. Antagligen Lergiganet som orsakat detta, har ju detta både som ångestdämpande och sömnmedicin.
jag sköljer runt med lite rapsolja i munnen och det lindrar måste ha i halsen också just nu.
Vallningar är inte så starka som jag upplevde förut.

#2 Hoppas dom kan hjälpa då. Jag brukade äta stisal med tuttifruttismak, smakar som tuttifruttigodisarna. Dom hårda i ask. Mums=)
Hej
precis den sorten har jag köpt den kändes helt ok, tar nån gång ibland.
ät lite osäker på hur magen reagerar.
lergigan har satts ut helt i onsdags hade jag alla helvetes biverkningar av dem kände jag var så torr i munnen att jag inte kunde prata usch va hemskt försöker nu utan sömnmedicin också det har gått två nätter rad i utan nu.
känner av muntorrheten ändå jag har ju uppblossad magkatarr som gör att det svider i i bröstet kan vara ångor av magsyran som känns har haft det förut och hoppas nexium hjälper mot detta som jag haft förut.
har också efter idag träning fått fason på avslappningen tycker jag.
dels med spik matta men också övningar.

#4 Ja min mage reagerar om man överdoserar=p Och äter dom som godis, blir ju lite laxerande då.
Som ovan sa, på apoteket har dom sugtabletter som ökar salivproduktionen, dom funkar riktigt bra faktist, använder dom själv pga mediciner som ger muntorrhet.:)
ha det bra