Oxascand
Jag skulle gärna höra om någon har erfarenhet av Oxascand mot ångest?
Har prövat Lyrica…den kan inte rekommendera för någon.
Tacksam för svar.
Det är ju så att alla reagerar väldigt olika på olika mediciner så även om du inte tyckte Lyrica fungerade så finns det mängder med människor som kan leva ganska normalt tack vare Lyrica.
Därför blir det ofta svårt att diskutera mediciner och dess verkningar och biverkningar.
/Maria
Jag har haft Oxascand, och jag tyckte den var suverän. Men det är som Bumbleboo säger, olika människor reagerar så olika, så det går inte att förutse hur någon svarar på en viss medicin.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Lyrica och oxascand är ju väldigt olika. Lyrican ska ju ätas på daglig basis och oxascand är en vid behovs medicin.
Oxascand är väl detsamma som Sobril?Jag fick den utskriven för att kunna ta vid behov.I början räckte det med vetenskapen att den fanns där i skåpet…att jag hade den att ta till om Ångesten blev för jobbig.Nu tar jag två om dagen för att stå ut
med alla konstiga symptomer jag har och Ångesten jag får av symptomerna.Eller är det Ångesten som ger symptomerna?Tror inte det för att det började med kroppsliga symptomer som senare gav mej Ångest…
oxa är vanligtvis en medicin att ta vid behov som millan säger, när man väl börjar ta någon form av benzo dagligen går det väldigt fort att bli fast i tabletterna, toleransen ökar och du behöver mer och mer för att få någon effekt, sen är benzo kanske något av det värsta att sluta med när man är fast, går inte att bara lägga av pga tillvänjningen är man tvungen att trappa ner långsamt vilket är riktigt plågsamt.:(
att använda vid behov är en helt annan sak, om du nu ska äta benzo så se till att inte börja knapra dom som sockerpiller bara:)
Ha det bra.