Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2782 ggr
Sara
0

Ooops! I did it again..

Jag har köpmani när jag mår dåligt..Har ?0 000 tals kronor i obetalda krediter och har faktiskt lyckats sluta tröstshoppa i stort sett men har fått ett återfall idag.

Två nya tröjor och ett tyg blev det… Över internet och på kredit naturligtvis. Ledsen

Jag kan bara inte låta bli och det känns så skönt när jag gör det.

Nån mer som har samma problem? Vad gör ni för att fixa att inte köpa?

Sara

Allamej
0

Jag fick en blackout och åt upp liknande summor… sen när jag kvicknade till så gick jag frivilligt in i personlig kk… har fått hjälp av mitt PO och hoppas envist på en framtid… även om den känns fruktansvärt avlägsen just nu.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

siberlina
0

UNDVIK  ATT   GÅ TILL AFFÄRERNA, GÅ   OCH SIMMA   ISTÄLLET,bestäm dig  för hur mycket  du  får  göra av  med  på en  månad  , tag ut    så mycket  pengar  , och    gör av  med   typ  en 100  kr  per dag    det  blir  2700  på en  månad ,inte så mycket  eller…

svava
0

nätet är livsfarligt. tex tradera..
jag kan inte låta bli att *titta in*

nä jag måste skärpa mig, för jag har inte råd, ynka garantipension som jag har.

svava

Sara
0

Ja, det finns mkt bra med internet men för vissa sätter lättheten krokben.

Sara

Ceciliaolucifer
0

#0 Jag hade en bekant som var allt och ingenting. En väldigt trasig själ som försökt tagit sitt liv otaliga gånger och ätit mediciner hit och dit. Men det fanns INGENTING som fick henne att må bättre än att få handla saker. Ångesten bara försvann sa hon då. och det var precis det hon gjorde.

Hon var väldigt manipulativ och fick alltid andra att betala hennes saker tillslut. Lånade mkt pengar av andra och gjorde sig ovän med dem för att hon inte betalade tillbaka.

Jag vet att hon lurade Soc och brände alla pengar på att gå till frisören och fick rena kickar av att handla. Hon blev lyrisk.

Du kan inte låna pengar av någon släkting så du kan  få lägga upp en avbetalningsplan så du slipper räntorna? kredit räntor är hemska.

Sara
0

Visst är de! Jag har lyckats få en deal med 2 av 3 inkassobolag om räntefria krediter om jag betalar regelbundet. Jätteskönt!

Sara

Ceciliaolucifer
0

#6 Duktig förhandlare ;)

Sara
0

Haha.. Ja jag sa bara att antingen så gör vi en deal (fast mer bedjande) eller så får de vänta lääänge på sina pengar då jag redan har csn lån och skatteskulder hos KFM.

Sara

Moooahhhaaahahaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som du faktiskt säger att du shoppar när du inte mår bra. Det kanske där i problemet ligger att du behöver omvärdera vad som faktiskt gör dig lycklig. När man var liten och inte åt upp maten sa alltid föräldrarna att man skulle skicka maten till de fattiga barnen så att man själv blev utan. Hmmm ja då var en bra kommentar -vad kostar portot så skickar vi det med en gång. Visst kan man ha ursäkter och lösningar till allt men det blir endast tillfälliga lösningar. Du finner en tillfällig lycka i ditt shoppande, men för att uppnå konstant lycka måste det innebära att du måste shoppa hela tiden för att må bra. Och för att få en liten extra kick kan du ju lägga ner shoppandet för en stund för att sänka tolerensen. Men de räkningar som kommer antar jag gör dig olycklig så är ekorr hjulet igång. Vi i Sverige behöver ett krig med mycket kaos och förlorade nära och kära för att inse livets värden. Vi tar aldeles för mycket för givet. Det är inte fel att sörja inte heller att vara nedstämd ett tag. Men då måste man försöka bearbeta det som är roten till det som gör att man inte mår bra. Inte fly in i alkoholism shopping mat etc för det blir garanterat en negativ spiral.

paronskrutten
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Inte för att låta elak och dum, men hur tänker du när du köper saker för pengar som du inte har? Det går att likna med att du vill ha en godispåse som kostar 10 kr och du har 8 kr, då KAN du inte köpa den, för de pengarna har du inte.

Ge dig inte möjlighet att handla på kredit, lägg undan korten, köp det du behöver (hygienartiklar, nödvändiga kläder o.s.v.). När man inte har pengar kan man inte handla. Och sen räntan på det. Jag tror inte att du mår bra av att ha så mycket skulder heller, vad är värst, att inte handla eller att ha skulder på ett antal tusen som du inte ens vet om?

Tänk om, du måste ha koll på din ekonomi och hur du spenderar dina pengar.

Helena