För låg eller för hög dos??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För ett par månader sedan började jag med Citalopram 10 mg. Tyckte inte det räckte så för 2 månader sedan ökade jag till 20 mg. Det var lite jobbigt i början med ökad ångest o depression, Men nu har det gått så lång tid att jag börjar undra om jag tar rätt dos. Jag mår INTE bättre, snarare lite sämre. Jag mådde nästan lite bättre med 10 mg. Vet nu inte vad jag skall göra. Läkaren som skrev ut dem är inte lätt att få kontakt med.

Ja du ska ju i vart fall inte stå kvar på den dos du har och det du bör göra är ju att kontakt en läkare. Är det omöjligt att få tag på samma kanske du kan prova en annan?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag provar nu med 10 mg och än så länge känns det faktiskt bättre. Känner mig lite piggare i huvudet inte så zombieaktig som innan.
Visst är det irriterande när man knappt kan få kontakt med läkaren som har hand om ens medicinering. Kör på med 10mg. Det är inte meningen att du ska må sämre. Du skulle kunna ringa till receptionen där läkaren jobbar och be att få beställa en tid hos honom kanske? Så kan ni förhoppningsvis ses om någon vecka i alla fall, och prata igenom hur ni skall gå vidare med citalopramen. :) Det är viktigt att du berättar för honom/henne att du minskat dosen på egen hand, gärna så fort som möjligt. Det är aldrig dumt att träffa en läkare en gång för mycket när det gäller nått så viktigt som medicinering. :)