Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 3573 ggr
PlusPlus
0

Irriterad!!

Fy f*n vilken tuff helg det här har varit!
Jag fick för ca två veckor sedan börja med cymbalta pga deppighet och för att isolera vad som hör till "deppandet" och vad som hör till min nyuptäckta ADD.
Iaf så är det ju lite knackigt i början med alla dessa mediciner innan kroppen vant sig osv. vilket det var för mig också, trött, kramper,, viktnedgång osv.
Men när dessa biverkningarna äääntligen började avta och lugna ned sig och jag skulle få nytt recept så hände det som inte SKA hända, läkaren glömde bort mig och skrev aldrig ut några nya tabletter så och jag får vnta tills imorgon innan något recept skickas till apoteket -.-

När det äntligen hade lugnat sig med all j*kla ångest och allt skit runt om mig så GLÖMDE de att skriva ut nytt :( Så denna helg har varit riktigt ångestfylld och jobbig och jag hoppas jag slipper biverkningarna på nytt. När jag åt tabletterna så fick jag sova ordentligt vilket var länge sedan och jag sov hela nätterna. Ångest minskade iaf något och jag var på bättre humör och allt var skönt. Den här helgen har jag sovit KASST, drömt massa mardrömmar. Fick nå psykbryt igår så jag höll på kryoa ur skinnet!

Min psykolog sade att han skulle göra en avvikelserapport och anmäla händelsen. Det enda positiva med det hela är att undertiden jag åt tabletterna var jag osäker på om de hjälpte mot ångesten men nu vet jag att den minskade åtminsonde och jag hoppas att den tillslut försvinner. Den skulle vara en enorm ljuspunkt i mitt annars kolsvarta liv. Jag orkar inte med mig själv eller andra längre och behöver verkligen all hjälp som går att få. Har varit deprimerad sedan jag var i fyra års åldern men fått hjälp för det först nu pga det ena och det andra. Hänt massa hemska saker i mitt liv som jag bara vill glömma.

Nu när jag äntligen fått komma till en psykolog så har jag fått en hel radda namn på alla mina problem.

Oj, nu blev det långt och flummigt men ville bara få tömma ur mig lite ilska och, ja jag vet inte, orka med mig själv och resten utav dagen utan att bryta ihop. Iaf innan min närmaste vän kommer och håller mig sällskap.

Kram på er alla.

HannaM
0

Vilken jävla skit!!

Jag har faktiskt när jag slarvat eller läkaren missat att förnya recept pratat med psykakuten och kunnat få ett par tabletter av dom så jag kunnat få min medicin tills det ordnat sig med ordinarie läkare. Kanske värt ett försök om det här händer igen?

PlusPlus
0

Jag ringde dem men dom var bara spydiga och och sade att jag fick vänta tills det om in ett recept och de sa att det inte spelade någon roll om jag missade några dagar :S Men det är liksom mitt i "utredningen" om vilken medecin som passar mig och min kropp var mitt i själva vänjningen så jag tycker liksom att dom kunnat erbjudit mig hjälp eller åtminstonde varit  trevliga :( Var in på apoteket idag och skulle hämta ut tabletterna som dom sade skulle komma in idag men icke, ingenting :( Och jag mår piss! :( Blir galen på det här! Känns som om det äääääntligen började gå åt rätt håll men då krånglar det….återigen… orkar inte. Själv är jag  också för pojkvännen är och jobbar. Psykakuten ligger en timmes bilresa bort så kan inte "kika" in och be om hjälp med medicinen tills vidare heller :(