Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 3640 ggr
lukasfelix
2010-12-30 21:25
0

Usch :-(

Eftersom jag och min sambo gjort slut så var jag och hämtade mina antidepressiva mediciner på apoteket idag, som jag inte tagit på ett tag men som jag trodde skulle kunna behövas nu. Kort efter att jag tagit tabletterna började jag kräkas och nu har jag kräkts flera gånger, fryser jättemycket och allting snurrar..Hemskt jobbigt :-(

HannaM
2010-12-31 18:08
0

Usch=( Har det lugnat sig? Annars tycker jag du ska ringa sjukvårdsupplysningen. Du kan inte ha drabbats av kräksjukan som härjar? Hur som helst, vore jag du skulle jag prova att inte ta tabletten imorgon och se om det känns bättre.

lukasfelix
2010-12-31 18:27
0

Det har lugnat sig som tur är men jag har inte tagit dagens dos ännu! Har läst lite nu och tydligen får många problem av medicinen Venlafaxin och blir yra och illamående. Jag ska ta tre tabletter vid ett tillfälle så kanske skulle trappat upp det långsamt och börjat på en tablett igår eftersom jag inte tagit medicinerna på över ett halvår..
Trodde inte det skulle bli problem eftersom jag aldrig haft det tidigare vid varken insätning eller utsättning vid mediciner :/ Tror inte det var kräksjuka eftersom det kom precis efter jag tagit tabletterna och sen höll i sig typ 5-6 timmar och sen har det inte vart något mera

HannaM
2010-12-31 18:57
0

Nej då känns det som det skulle komma från tabletterna ja. En långsam upptrappning låter som en bra plan. Prova postafen mot illamåendet? Eller om du har theralen, det ska också kunna lindra illamående (förutom att det är lugnande.