Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 6047 ggr
zanpakuto
2

Abilify dödar?! Vågar man använda?

Jag fick Abilify utskrivet av läkaren idag, det kostade 1300kr.

Min pappa var snäll och betalade eftersom  jag har dåligt med pengar och nu har jag såååååå dåligt samvete!

För jag kom hem och satte mig och kollade upp medicinen på Fass.se och då står det ju helt sjuka biverkningar:

Oregelbunden puls, plötslig oförklarlig död, hjärtattack, koma, blodproppar osv.

Hur ska jag våga ta dessa tabletter?!

Och hur ska jag kunna se min pappa i ögonen igen efter att han betalat så mycket pengar för tabletter som inte kommer användas?!

Hur allvarligt är det när det står: "Följande biverkningar har rapporterats sedan ABILIFY introducerades på marknaden, men frekvensen av dem är inte känd:"

Söker man på youtube så kommer det direkt upp videos där folk varnar om att Abilify dödar osv.

Är den så farlig!?

Man får uppenbarligen inte lämna tillbaka receptbelagd medicin och jag gråter nu vid tanken på att pappa slängt ut 1300kr på ingenting pga mig :(

[Ambrosia]
0

Huvudsakan är ju att du mår bra. Det var ju jättebra att din pappa betalade medicinen. Tänk att du kan betala tillbaka det till honom i framtiden. 

Kanske kan du prata med honom gällande bicverkningen att man kan dö, så kanske dina skuldkänslor lättar något. Försök.  

Prata även med läkaren ang att man kan dö. Ta inte medicinen om man kan dö!!!

Må så gott.

Bästa hälsningar /Ambrosia :)

zanpakuto
0

Tack så mycket för ditt svar :)

Jag ska prata med pappa. Han kommer förmodligen att förstå!

Hoppas att mina skuldkänslor lättar då.

Ska även försöka få tag i läkaren eller någon annan ansvarig på avdelningen.

Moses2
1

Hej! Abilify är en vanlig medicin inom psykiatri som har varit räddningen för många.

Man släpper inte ett läkemedel helt utan koll, medicinen har funnits några år.

Det som står i Fass är alla de biverkningar som någon rapporterat och plötslig död förekommer även utan medicin.

Abilify är väldigt bra och du behöver inte vara rädd.

[Ambrosia]
0

zanpakuto #2: Vad bra att du ska prata med din pappa. Ja han förstår säkert. Du kan ju även fråga honom vad han tycker att du ska göra. :)

Göbra att du ska prata med läkaren. Asbra ju!! Du är bäst och du kommer säkert komma fram hur du ska göra.

Kram Ambrosia :)