Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettertvångssyndromocd
Läst 3107 ggr
iins
0

andningens ångest

har tröttnat rejält och tänkte bege självmord igår och har även gjort tidigare försök på det och vart nära. men starkasidan av mig hindrade mig. jag orkar inte, någon mer som känner av detta?
hypnotiserad av andningen, typ att man blir uppslukad eller hur man ska beskriva det, man tänker bara på andningen och inget annat, typ att det är det enda man kan lägga märke till fast man inte vill. som tvång. det förstör mina vardagstankar.. som jag bör tänka på.. någon som vet varför det är som det är? för jag har bara haft dehär sen jag blev deprimerad sen ett år tillbaka då..

[YlvaP]
0

Vad bra att du inte gjorde självmord igår.

Att lyssna på sin egen andning kan vara lugnande men det kan ju bli ett hinder så som du beskriver. Får du hjälp för din depression? Annars så kan det vara på plats att söka någon kontakt som kan hjälpa dig.

iins
0

ja om du checkar in min profil så har jag skrivit detdär men du kanske gick rakt på sak in på detta foruminlägg. jag får hjälp, av psykolog och medicin. mot tvång nu blandannat ihoppom andningens slut.

kramisar

[YlvaP]
0

Jo jag gick rakt fram. Är dålig på att kolla andras profiler. Flört

Vad bra att du får prata av dig. Du skulle säkert behöva fler än ett besök nu när du mår som sämst. Såg också att du åt en massa antidepressiva mediciner, kanske dags att byta några om dom inte hjälper så mycket.

Att röra på sig kan öven höja dopaminet/adrenalinet och ge en lugnande effekt.

[Ambrosia]
0

iins: Även fast allt är det djupaste mörkret nu, ge inte upp!!! Du är värdig att må bra och du kommer må bra i framtiden. Asbra att du inte tog självmord!! Det är inte värt det!!! Det finns så mycket possetivt som du kommer uppleva hela ditt liv. Du är underbar!!! Du är bäst! Du är helt fantastisk!

Låter jättejobbigt att bara kunna fokusera på andningen! Vad är du rädd för, kommer att hända om du slutar tänka på andningen? Vad säger din psykolog om det?

Du kommer må bra, du måste ända försöka gå små små steg framåt varje dag, även fast du inte orkar. Försök ändå igen och ingen. Och prata med din mamma hela tiden, var inte rädd att prata med henne. Och ring jouren på natten och berätta hur du känner. Alla psykiatrier har journummer.

STÖRSTA KRAMEN TILL DIG/ FRÅN AMBROSIA :)

iins
0

åh tack för du stödjer! de betyder!

min psykolog säger inget om de.. hon hjälper inte för det är mina tankar säger hon-.-

kram på dig me

[Ambrosia]
0

iins #5: Hur mår du i dag? Konstigt svar din pyskolog sa ang andningen. Måste vara jättejobbigt att vara rädd för att man ska dö om man inte konsentrerar sig på andningen hela tiden. Måste vara asjobbigt!!! *Kramar om*.

Nåt som jag gjort för nån månad sen var att ringa "Jourhavande Medmänniska", de har öppet 21 - 06 på kvällen/natten. De är jättebra att prata med. För vad man behöver när man mår jättedåligt är att prata med någon som förstår. Prova att ringa dit nån kväll när du mår dåligt. De har telefonnummer: 08- 702 16 80. De är jätte snälla.

Ett annnat sätt att må lite bättre är att läsa böcker om personlig utveckling och andlighet etc. Har du funderat på någongång att vi kanske är mer än bara vår kropp och sinne, att vi tex har en själ och att vi lever vidare efter döden? Och att det kanske är någon högre mening med våra liv här? Det har fått mig att inte ge upp, att inte ta självmord.

STOR KRAM Från Ambrosia :)

[Ambrosia]
0

Till iins: Här är två låtar som är fina. Strunta i att det handlar lite om gud i den ena. Lyssna bara på texen:

http://www.youtube.com/watch?v=4BqyUfqOZYI 

http://www.youtube.com/watch?v=qGKRJoQ0ATc

Kramar från Ambrosia :)