Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: allmänt-om-ångest
Läst 3391 ggr
Ida200
0

Vad ska jag göra?

Hej på er!

Jag är alldeles ny här och tänkte fråga om någon möjligtvis kan hjälpa mig?

Sedan flera år tillbaka lider jag av oro och ångest. Jag har gått hos psykolog ett flertal gånger men liksom inte fått ett avslut på grejerna. Tipsen jag fått har inte hjälpt mig, bara kortsiktigt.

Nu är ockå så att jag märkt att min nervositet i vissa situationer gör så att jag får nervösa ticks i ansiktet. Helt sjukt, jag blir så trött.

Nästa vecka ska jag hålla en viktigt presentation och är givetvis livrädd för att ticksen ska dyka upp. Hur gör man för att hanetra, mota bort dom? Jag skojar inte när jag i tankarna gått så långt att jag funderar på att spruta in botox för att man hört att de gör att nerverna slappnar av…

JohannaEkroth
0

Hmm, kan du ha en diagnos som heter Tourettes Syndrom är min undring…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Ambrosia]
0

Ida200: Ojda låter jättejobbigt att du får de här ticksen i ansiktet. Speciellt när du ska hålla föredrag också. Men tänk att alla är nervösa när de ska hålla föredrag. Det är omänskligt att inte vara nervös när man håller föredrag. Även vd:ar och andra karriärs männiksor blir nervösa inför en presentation.

Jag skakar i mina händer. Jag trodde jag gjorde det alltid. Men efter att jag berätta för min handledare att jag alltid skakar in händerna, hade hon obseverat mig en stund och hon la då märke till att jag inte skakade i händerna alls. Hon sa då det till mig.

Så det verkar som man bara skakar eller får ticks när man tänker på det. Vad tror du om det? Det betyder att om du inte direkt fokuserar på att du har ticks i ansiktet när du är nervös, så kanske du inte får det lika mycket. Eller så har du det ändå, alla människor är ju olika.

Må så gott och tänk att du är bäst!

Största kramen till dig från mig / Ambrosia