Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettakut-stöd
Läst 4066 ggr
AnkhVerra
0

DÖDS Ångest!!

Jag vill dö, jag känner det riktigt i hela kroppen i hjärtat i hela mig att nu vill jag bara dö Crying or Very sad
Jag vet inte vad jag ska ta mig till, Ska på teater föreställning och biljetterna har redan killen köpt så kan ju inte fara till psyk akuten nu heller.. 100 kr bort kastat då……………..

Jag är riktigt arg och förbannad på denna känsla så jag har fan lust att döda mig så jag slipper den känslan eller kära mig eller nått för att få det att försvinna…

Känns som jag kommer dö i vilket fall som helst snart…
om jag inte gör det själv så sköter kroppen om det själv………………….
jag blir uppäten inifrån…………….

Måste dö

och jag kan inte säga det högt så sambon hör, måste säga det här innan jag spricker även om jag dör eller ej..

HannaM
0

Vet du vad, 100 kronor bortkastat är ingenting mot ditt liv bortkastat. Behöver du och vill du söka akut vård nu så gör det.

Varför kan du inte prata med din sambo? Även om man tror att dom ska reagera på fel sätt så vill dom i nästan alla fall hjälpa till och se till att det blir bra. Han tycker nog inte att 100 kronor är värt ett piss jämfört med ditt liv.

AnkhVerra
0

Nej det är sant.. 100 kr e inget igenfört med livet

Jag vill bara inte oroa han, med mina beskymmer.. Jag varken vågar eller orkar ringa psyk akuten känns jobbigt.. Oar inte cykla denna tid dit heller :( Snyft i massor

HannaM
0

#2 Jag tror han hellre är orolig och hjälper dig att ta kontakt med psykakuten idag än att du fortsätter må så här dåligt och han kanske får ringa ambulans istället.

AnkhVerra
0

Aa det skulle va något, åka ambulans som man aldrig gjort sist han ringde ambulans neka dom oss fast jag hade haft panik ångest en hel dag och under den natten så nästan två dagar vi var tvungna ta taxi enligt dem för tydligen kommer de inte på sånna ärenden fast jag inte kunde gå, men Han sover nu, känns fel att väcka han. Får försöka hålla ut till imorron bitti :( får jag väll ringa mobila och be dem hjälpa mig in.

HannaM
0

Nej dom brukar sällan skicka ambulans för ångest. Försök prata med mobila redan nu om dom har öppet?

Och, hur fel det än känns att väcka honom så gör det om du behöver. Jag har det problemet hemma också ofta, jag orkar inte, vågar inte väcka honom men när jag gör det så är han aldrig varken arg eller så för att jag väckt honom utan finns som stöd.

[Tassy]
0

Hur har det gått?

HannaM
0

Håller tummarna för att det har gått bra.

AnkhVerra
0

Las in på psykiatrin ons - tor 00.30 och skrevs ut idag vid 11.30, har fått ny medicin mot min ångest och deprission så ska börja med den imorgon kl 08.00 har även fått sömn medicin som jag kan ta vid behööv om jag inte kan sova om natten.. som jag fick inne på psykiatrin, skönt att vara ute i friheten man känner sig verkligen som inne i ett fängelse…

HannaM
0

#8 Vad skönt att du fick hjälp, håller alla tummar jag kan hitta för att dom nya medicinerna ska fungera.

AnkhVerra
0

Tack ska du ha, det värmer ihjärtat.. Har inte kunna äta mkt idag mest druckit ätit en rostad macka och ett mjukbröd med the imorse sen kunde jag inte äta mer för växte i munnen som jag mådde illa eller så är ju bivärkningar garanterat. Får se om jag får i mig nå hemma gjort pizza vi har varit ute på stan och så så då kanske jag inte känner av det på samma sätt.. Men gör verkligen ingenting om jag går ner 10 kg eftersom jag gick upp 20 kg av den andra medicinen.. Från 50,52 kg till 71 kg så har lite mage som  jag skulle vilja bli av med efetrsom jag är van att vara smal… men vill helst ligga kring 60 kg normal vikt för min längd..

HannaM
0

#10 Jo biverkningar vid insättning är ju alldeles för vanligt, som tur är så är det ju typ alltid övergående.

AnkhVerra
0

Jo precis. Åt mjölk och flingor till frukost istället för mackor som jag åt igår gick bättre känner inte av nån annan bivärkning enså länge..

HannaM
0

#12 Ah vad skönt. Ibland är det ju så, en del saker är lättare att äta än andra.

AnkhVerra
0

mjo. dock börjar man känna nu att man får de här att man mår sämre, man måste bita ihop 2-3 veckor med det är van ja men jobbigt är d då de blir värre…

HannaM
0

#14 Ta hand om dig själv ordentligt nu. Känner du att det blir värre så försök att göra saker som mår kan få dig lite avled innan det går åt helvete. Se till att inte vara ensam om du känner att det börjar dala.. ja vad som kan hjälpa dig.

AnkhVerra
0

Jo det löser sig nog.. Brukar fara till stan på killens jobb om det blir för jobbigt.. Eller se nån film eller så om de bliv för mycket… Eller bara sova lite.. Jag är ju som ganska van, så jag tror det kommer gå vägen.

HannaM
0
Emmisan
0

får jag fråga hur lång du är? <3

Önskar dig välgång <3

Mvh Emma Tange