Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 2407 ggr
lugn
0

Ensam

Ja vad hittar man en riktigt pålitlig förtrolig vän,
tänk vad det skulle underlätta och ljusa upp tillvaron,
med någon som förstår när man får panik eller är förtvivlat nedstämd. Tänk att vara flera som kan hjälpas åt att dra ut varandra på promenader, shopping mm.
Det måste ju vara många fler än jag som är hemma i princip dygnet runt. Har familj och stora barn och någon väninna men vill inte belasta maken med ältandet och väninnorna har inte samma problem som jag.
Detta är väl inte tänkt som en kontaktannons utan en undran hur har ni det? Forum är jättebra men saknar ni inte någon att träffa eller ringa mitt i natten.
Är trött på oärliga, ytliga, avundsjuka och missunsamma sk vänninor. Det måste ju finnas folk som bara vill varandra väl.

HannaM
0

Jo.. ensamt är det väl. Har vänner men dom bor i runda slängar som närmast 35 mil härifrån. Umgås mycket med min man. Använder msn.

Att ha någon att ringa mitt i natten har jag gett upp. Jag har insett att folk inte orkar det. Men visst vorde det skönt. Oärligt och ytligt klarar jag mig mycket bra utan och har alltid gjort. Kanske därför jag har så svårt att få vänner?

Inte för att du kanske får ut så mycket av svaret men jag vill i alla fall säga att jag förstår lite hur du känner.

KRAM

[Ambrosia]
0

Hej Lugn.

Det finns ett forum här på i fokus, som handlar just om ensamhet. Se länken nedan:

http://ensamhet.ifokus.se/

Jag är också ensam ibland. Men ibland tycker jag om att vara lite ensam. Som i kväll. :)

Må så gott.

Bästa hälsningar / Ambrosia

paronskrutten
0

Vart bor du någonstans? :) Vet att du skrev att det inte är menat som kontaktannons men om nån bor nära så..? Tror att många känner som du ibland.

Hanna: Jag skulle nog inte ha något emot att få ett samtal från en vän som mår dåligt, inte varje natt kanske men ibland, frågan är bara om jag skulle vakna, jag sover som en stock Skäms

Helena

lugn
0

Tack för era inläggGlad

#2 Tack ska kika in där

#3 Bor strax utanför Göteborg.