Vad ska jag göra!?
Min man utreds för adhd och ångest sjukdommar.I fredags fick han en tid hos läkaren som sa att han måste gå i terapi minst 3år,då brast det för honom
han skulle fylla i massa papper om ångest,,då han fick en panik ångest atack.Han sa att han inte kunde fylla i papperna då han inte kunde konsentrera sig på dom då sa läkarn att de inte gjorde någonting utan han kunde posta dom till honom sedan..(de va fre å läkaren ville gå hem)
HUR kan man sätta någon i den situationen ensam i en bil!!!???
Han ringde och sa att han inte orkade mer!
Åkte till psykakuten som va stängd.Jag hittade honom sedan i sängen totalt "nerdrogad" med lungnande..
Jag är livrädd för att han ska ta död på sigsjälv..
Jag har åxo lidit av ångest det senaste året då det hänt en massa jobbigt..jag håller på att gå sönder vet inte vad jag ska göra..vart kan man vända sig jag behöver hjälp att hjälpa honnom!
JAg går själv på terapi men den e inte förens på fredag och jag viet inte hur länge jag kan vänta…

Psykakuten stängd?!?! Om du inte redan gjort det kolla upp var närmaste dygnet runt öppna akutmottagning om det brister igen.
Är det lika illa och du är orolig för att han ska ta livet av sig så är det psykakuten som gäller omedelbums!
Säger som Hanna. Åk till en som har öppet.

Oh jag lider med dig.
Det är så svårt att se sina älskade lida.
Men som dom andra säger, sök upp närmsta mottagning, gör det nu i veckan, så att han får komma in.
Om inte annat gå till komunens öppenvård, då måste dom ringa akuten och då brukar man få komma in..
jag ska hålla tummarna att det går bra…
Jag har själv funderat på farför vissa stannar kvar som psykläk, då dom saknar empatin för det.
svava