Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 3793 ggr
Odinn
0

Hjälp fort

Ska boka tid hos en kurator på ungdomsmottagningen.
Det står såhär:

"För att träffa oss för samtal är det bra om du bokar tid. Det gör du enklast genom att ringa: 019-602 67 30 (Vi har talsvar. Du får en telefontid så ringer vi upp dig)"

Vad ska man göra då?  Ringa och prata in sitt problem så ringer dom upp?  Eller bara ringa ett samtal utan att säga något så att numret sparas?

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Aviendha
0

Det kan vara lite olika hur det fungerar men jag är rätt säker om att du får instruktioner när du väl ringer som berättar hur du ska göra, om du ska prata in ditt nr eller knappa in det eller så :)

Odinn
0

Okej, tack. :)
Ganska nervös kan man ju säga, tänkte ringa imorgon och det är något stort för mig. Jag har inte pratat i telefon på flera månader.

Aviendha
0

Ja, jag förstår dig. Inte nog med att det är ett telefonsamtal och att du är nervös av den anledningen, det är ju en rätt "stor" grej med. Men det ska nog gå bra! Jag gillar den varianten, man ringer och lämnar sitt nr och sen ringer de upp. Det är iaf enklare för mig att det inte är jag som ska ringa upp och prata på en gång.

Lycka till!

Odinn
0

Ja precis. Men jag får inga ha mobilen på lektionerna och jag vill inte att de ringer när jag är hemma, eftersom mamma lär höra då. Jag ska berätta för henne, men är inte redo än. Så det är ett litet problem..

HannaM
0

#4 Kan du inte säga det när du ringer telefonsvararen? Att du vill bli uppringd en viss tid, att det inte gör så mycket om det tar någon dag extra bara dom kan ringa vid den tiden så du kan pricka in det mellan skolan och hemma på något vis?

Odinn
0

#4 Jo det kan jag nog göra, om det är så att man spelar in?
Vad händer om man missade samtalet?
Får man ringa en gång till då?

HannaM
0

#6 Oj, ingen aning alls. ANtingen så försöker dom väl igen eller så får man ringa en gång till om man inte hört av dom?

Odinn
0

#7 Okej, får ringa imorgon och se vad dom säger. När min kompis ringde dit (dock inte till kuratorn) så sa dom vilken tid dom skulle ringa upp, så om dom gör det så kan jag ju ha koll så att jag är ensam då.

HannaM
0
Odinn
0

Ringde påvägen till skolan och dom skulle ringa upp mig 09.10,  och vi började skolan 09.10 så jag bad en kompis att säga till läraren att jag väntade ett viktigt samtal och att jag skulle komma lite senare. Så jag satt på skolgården när dom ringde. Hon hade ingen tid som passade, eftersom jag ville ha efter skolan, dom hon var så snäll så hon satte en tid på em fast hon egentligen inte hade tid. Så på onsdag halv 4 ska jag dit, känns så skönt!  Men är riktigt nervös.

Och så är jag riktigt stolt över att jag vågade!!

Aviendha
0

Härligt! Tycker verkligen att du ska vara stolt som lyckades ta tag i samtalet, och vad skönt att höra att du fått en tid! :)

Odinn
0

Ja verkligen, en bit på vägen iallafall! :)

Denna kommentar har tagits bort.
HannaM
0

Vad skönt att du fått en tid, håller alla tummar jag kan hitta för att det leder till något bra.

Odinn
0

Tusen tack !