Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettövrigt
Läst 3938 ggr
candycandye
0

Att ringa ett samtal

Sitter här nu, det var tre dagar sen jag ringde och sjukanmälde mig (har alltså vart hemma i tre dagar)

Är hemma just pga av att dessa tre dagar har varit så svåra för mig, vissa dagar får jag sån ångest att jag inte kan gå ut alls..

Jag arbetstränar och personalen sägs vara utbildade i ångest frågor ändå så har dem så svårt att förstå att jag har så svårt för att "bara" ringa när jag mår dåligt och inte kan komma…

Får dessutom så dåligt samvete när jag inte ringt men varje gång jag är på väg så svartnar det för ögonen, tårar kommer och magen värker…

Min arbetsledare har dessutom gett upp hoppet och ringer inte och frågar varför jag inte kommit utan tar för givet att jag "inte orkat"…ändå får jag alltid en utskällning när jag kommer och har vart borta,,,

Jag försöker verkligen men så svårt när allt låser sig..

Någon annan som ochså får ångest av att "bara ringa ett samtal"? Så jag slipper känna mig så löjlig:)

HannaM
0

Du är absolut inte ensam! Jag hade extremt svårt att ringa när jag inte klarade av att gå på min arbetsträning. Har svårt att ringa andra samtal också och det är inte ett dugg ovanligt.

I den situationen du är i nu, går det att lösa på något annat vis? Kan du skicka sms tillexempel?

candycandye
0

Kul att höra att man inte är ensam! känns som om allting går åt helvete dessa dagar..så svårt att komma tillbaka och jag får dom här menade blickarna " här kommer hon som inte går att räkna med"….

Nu ska jag dessutom snart ut på praktik…är man redå för det när man inte kan ett samtal? Jag vet inte,´..

Känner mig ännu mer löjlig nu, för jag skulle kunna (kanske) skicka sms…bara jag som inte vågar- svårare när det är till en person som har en "viktig" position…om du förstår vad jag menar?

Aviendha
0

Onej, du är inte ensam!

Oftast går det utan problem för min del, men "viktiga" samtal till folk högre upp på stegen än vad jag är är jobbigare. Speciellt om jag ska lämna ett negativt besked som ex sjukanmälan. Herregud vad jag hade ont i magen när jag jobbade och sjukanmälde mig! Kunde inte stå upp eller räta på mig när det var som värst.

Själv älskar jag sms av den anledningen. Det är inte lika direkt och jag står inte omedelbart inför den andra personen och den lilla distansen är skön. Även om det givetvis kan vara jobbigt där med.

[Ambrosia]
0

När jag är sjuk och har jobb så tycker jag också det är supersvårt att ringa och sjukanmäla mig. Jag skickade sms till dom istället. Men det fick jag lite utskällning för. Så det var ingen bra ide´. Jag tycker dom borde haja att man fortfarande är sjuk, man borde inte behöva ringa varje dag. Det är helt sjukt!

Jag har fortfarande detta problem. På min praktik sist ringde jag och prata in på telefonsvararen, när jag visste att handledaren inte hade kommit än. Och på praktiken efter så sms:ade jag. Bra där. :) Japp som du ser, så har jag också jätteproblem med detta. Så du är inte ensam.

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia