Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2849 ggr
Mammize
2010-08-30 15:30
0

Sämre igen

Jag drabbades av utmattningsdepression i slutet av april och fick då en jobbig ångest efter det. Började med citalopram och äter nu sen någon månad 30mg. Mådde jättebra fram tills för ca två veckor sedan. Då kände jag av svår ångest på kvällen precis som jag kände 1:a gången när jag svimmade. Sov även jättedåligt den natten och kände sedan samma sorts obehag på morgonen. Nu har jag fått ångest känsla inom mig varje dag och vet inte vad jag ska göra, har varit nära att ta mig 1 sobril men klarat mig utan. Jag går även i samtalsstöd och på sjukgymnastik.

Ska väl också nämna att jag pluggar på universitet och pluggade även sommarkurser+att jag skrev om en tenta för 3:e gången i den veckan som jag började känna av ångest igen. Var nog dum som pluggade under sommaren också! Idag skulle jag ha börjat min ordinarie utbildning men orkade inte åka dit pga. ont i kroppen och huvudet utöver ångesten. Känner att egentligen skulle jag inte vilja plugga sista året på utbildningen för den kommer att bli ännu tuffare nu med c-uppsats osv. Kom gärna med råd om hur ni skulle ha gjort med allt:)

Kram på er alla!

HannaM
2010-08-31 01:17
0

HUr jag skulle gjort.. ja.. Om man tänker logiskt skulle jag satt mig ner och kännt efter om jag orkar plugga på heltid och sen fattat ett beslut utefter det. Det är ju trots allt du, din kropp och ditt psyke som är det viktigaste.

Mammize
2010-08-31 12:43
0

Jo det är sant men jag känner att jag måste ha ett jobb istället om jag skulle hoppa av. Annars får jag ju inga pengar. Men jag har sagt det att blir jag erbjuden ett jobb så tar jag det istället, har hört mig lite för. Tack för ditt svar!

HannaM
2010-08-31 17:49
0

#2 Det beror ju på hur du mår. Är du för dålig för att plugga och jobba finns ju alternativet att vara sjukskriven. Om du är såpass dålig alltså. Eventuellt deltidssjukskrivning.