Hos psykologen
Hur är det hos din psykolog?
Är ganska rädd för att besöka en psykolog, men ändå är det något som jag vill göra. Jag har väldigt svårt för att träffa nya människor och har otroligt svårt med det sociala. Så jag är orolig för att jag bara kommer sitta och stamma fram orden. Och ställer dom frågor eller får man berätta allt själv? Kan man byta psykolog om man inte trivs med den man har?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Man kan alltid byta om man inte trivs. Det ska man också göra för om man inte fungerar ihop är det inte till mycket hjälp.
Nu träffar jag visserligne inte en psykolog men jag har en samtalskontakt. Han ställer mycket frågor eftersom jag inte säger mycket självmant. Har även träffat på sånna som sitter tysta och väntar på att man ska prata men det har inte fungerat speciellt bra för mig.
De kommer i alla former och varianter :)
Jag har träffat de som varit tysta, de som pratat en hel del så att det blivit mer som ett vanligt samtal med någon man träffar, de som frågat och de som gräver lite i det man berättar. Mycket handlar ju om personkemi i grund och botten. Man kanske inte känner att det klickar första gången, det är ju ändå ovant och så men trivs man inte ska man absolut byta. Man kommer säkert inte att göra stora framsteg tillsammans med någon som man inte tycker om eller litar på.
Paulina
Okej tack!
Läste lite om BUP och där stod det att dom hade som intervju.
Tänkte gå till kuratorn imorgon.
Mitt stora problem är att gå dit när ingen ser. :/
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

#3 Passa på under lektionstid, om du säger till en lärare att du har en tid med kuratorn så borde det inte vara något problem att få slippa.
Jo i början kan en intervju vara bra för att de ska få en uppfattning om dig och din problematik och hur de på bästa sätt ska kunna anpassa hjälpen till dig och dina behov.
Paulina