Abilify
Hej.
Jag fick byta medicin från Seroquel till Abilify eftersom jag gick upp så mycket av seroquel. Jag har läst biverkningar osv, och jag har dom flesta. Jag får däremot inte behålla någon mat eller dricka, ingenting som jag äter får stanna kvar. Jag kan inte sova överhuvudtaget trots 2-3 propavan och 6-8 theralen. Jag är yr, svimmar och har konstant huvudvärk..
Någon som har tagit/tar Abilify?
Någon som isf känner igen det här?

Usch, det låter inte som en speciellt kul medicin. Har du möjlighet att prata med din läkare eller ringa sjukvårdsupplysningen? För så ska det inte vara.
Min läkare är utomlands, men sjukvårdsupplysningen kan jag testa.

Det tycker jag du ska göra, har inte dom koll kan du kanske ta kontakt med din mottagning/vårdcentral eller psykakuten för att fråga hur du ska göra. Får du inget vettigt svar skulle jag om jag varit du slutat ta medicinen tills du kan få kontakt med din läkare eller någon annan som kan något för som sagt, så där ska det inte vara.
okej, tack så mycket!
Aldrig hört talas om, men det låter inte alls vidare! Jag kan ju konstatera att jag har haft mina vändor med hemska biverkningar, men jag hade gett upp om jag ställts inför det som du genomlider nu. Så jag håller med HannaM i hennes råd om att tala med någon om detta. Hoppas det löser sig på ett bra sätt för dig!
Paulina
#5, tack så mkt!