självmordsplaner, inlagd?
om en psykolog får reda på att man tänker begå självmord, blir man inlagd eller skiter dom bara i det?
för det är så att jag länge funderat på det, för jag har mått riktigt dåligt i flera år och ingen har någonsin kunnat hjälpa mig och jag är tröt på det här nu. och jag hade skrivit i en bok att jag ska avsluta mitt liv inom en vecka. och min kompis råkade se det och tänker imorgon gå och säga till kuratorn och be henne ringa min psykolog och säga att dom måste läga in mig. och jag är jätte rädd för vad som ska hända. någon som tror eller vet vad som kommer att hända?
& min kompis har legat och gråtit i flera dagar och är jätte arg på mej, och jag känner mej så elak och vet inte vad jag ska göra.
jag vet inte men jag antar att det blir samtal..snälla försök tänka på något du vill göra, asså någon livsdröm eller något, jag lever tack vare drömmen om ett framtida liv på landet eller utomlands.. hoppas verkligen att du blir bättre, det är så hemskt
Jag vet inte helelr vad som komemr hända men jag känenr igen situationene att alldrig få riktig hjälp och att fundera perjodvis på om varför jag fortstätter.
Vad som får mig att fortsätta är saker som att ha djur, tnaken på att få djur i framtiden, tänka på vad jag gått igneom och att jag är stark, tanken på resa, länktan efter barn och familj, intressen allmänt osm plantering, bra böcker, filmer.
Tänkte bar att du ska föröka komma på massor med bra minnen och drömmar. Skriv gäna ner dom eller täckna kännslan.
Hoppas att det löser sig. Hatar att höra att fler har det så svårt med vård.

Det beror lite på hur konkreta planer man har och vilken typ av kontakt man har med vården sedan innan. Om man kommer in som okänd för psykiatrin och säger att man tänker ta livet av sig och har någon typ av tanke på hur man ska göra blir man inlagd.
Är det däremt så att man har en kontakt med psykiatrin och pratar lite vagt om att det är rätt kasst att leva men inte riktigt har tänkt på hur eller när något eventuellt skulle göras så brukar man inte bli inlagd.
Det är läkaren man träffar som gör bedömningen och anser han eller hon att det finns en risk att man tar livet av sig ska man bli inlagd.
Kan vara skönt att bli inlagd några dagar, där finns ordentlig hjälp om man är i en svår kris, så helt negativt är det inte.