Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 4972 ggr
Rocktjejen
1

mirtasapin/remeron

Någon som blivit hjälpt av denna medicin? det var ett sju helvetes jobbig insättning på den,men har inte märkt av något ännu i förbättring direkt,äter 30 mg o läkaren ville vänta med o höga tills det gått 7v.

Ps! trodde jag fått mask i magen först när jag börja ta denna medicin,det visa sig vara ökad aptit som biverkning.

Eva

Eva

David
0

En av de absolut vanligaste biverkningarna med Remeron är ökad törst och hunger, vilket gör att man går upp i vikt som ett kanonkula. Tyckte det räckte med att ens titta på mat så gick jag upp ett par kilo.

Ska inte säga något om effekten, eftersom den lilla tid jag åt den var det tillsammans med Zoloft, och nu efteråt har läkarna konstaterat att det var helt fel läkemedelsgrupp (SSRI) för mig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Aviendha
0

Inte testat (eller hört något speciellt om heller för den delen). Usch för jobbiga insättningar! Kanske är bra att vänta såpass med höjningen då, så det inte blir för mycket för tätt inpå. Hoppas att den ger effekt när du kommit upp i dos, så trist att kämpa med insättning för att sedan behöva sätta ut igen.

Rocktjejen
0

DavidE Jotack! det märker jag så väl,sist ja vägde mig hade jag bara gått upp ca 2kg men har säkert gått upp 2 kg till,läkaren ja prata med idag sa att ja skulle gå i rask takt 50 min varje dag..javisst om ja hade orken så..bara jag blir fri från utmattningen o får en promenad kompis,hatar o gå själv nämligen..har ju testat det mesta utav alla antidepp mediciner o eftersom ja blev så överkänslig vid jul mot mediciner så sätter dom inte in några där den vanliga bivrkningen e mykrypningar eftersom jag reagerar med dödsångest..så vad väljer man?..nåväl ska nog få bukt med det här också.

visste inte att man kunde blanda flera olika antidepp medicin,benzo vill dom ogärna blanda alltså 2 olika benzo ihop.

lukasfelix
0

Äter mirtazapin och har satt in det två gånger och gått upp båda gångerna. Tycker dock inte att det hjälpt något, slutade första gången efter ett år för att det inte var någon skillnad men har nu fått det insatt igen för att göra ett nytt försök typ

Rocktjejen
0

Fick ju se att det var samma substanser som Efexor.det här med noradrenalin..och efexor tålde aldrig jag elelr jag reagera så snett på den.apatisk en hel sommar och likgiltig..Likgiltig känner jag mig nu på denna medicin också men inte så kraftigt som med efexorn dock.är nu inne på min 7:e vecka med denna medicin o jag äter max dosen på 45 mg.Lite har den nog hjälpt men min panikångest har blivit värre så jag vågar knappt ut o göra saker utanför dörren och det hjälper inte med xanor som förut,