Huvudvärk varför?
Igår fick jag en fruktansvärd huvudvärk på vänster sida av huvudet, tycker tom. att det gör ont i tänderna i överkäken på den sidan. Det går inte över med Ibumetin heller. Denna värk fortsätter även idag, vaknade med den. Är detta en biverkan av citalopram eller sobril (har ätit i 2,5 veckor nu) eller är det helt vanlig huvudvärk tro? Hemskt jobbig är den iallafall. Kram på er

Har du dåliga tänder? Bihåleinflamation på gång? Är du spänd i nacke/axlar? Dricker du som du ska? Sover du tillräckligt? Äter du ordentligt? Allt sånt kan ge huvudvärk. Jag skulle inte tro att det är medicinen eftersom det kommer nu men veta säkert kan man väl aldrig.

HannaM sa mycket bra saker att tänka på. När man inte mår bra glömmer man lätt att inte äta eller dricka som man ska.
Det låter som smärtan jag gick med iflera år innan jag upptäckte att jag gnisslade tänder.
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Jag har ofta huvudvärk som kommer från spänningar i nacke och axlar, den ger sig inte med värktabletter alla gånger. Om du är stel där så kan du prova att lägga något varmt över, en vetevärmare eller varmvattenflaska tillexempel och om någon kan massera lite.
Tack så mycket för era förslag, märker att det blir bättre när jag masserar tinnngarna och pannan men det går inte över. Hoppas det är bättre imorgon, kan iofs bero på en tand som jag har lite ont oxå men vet inte.

#4 Om det blir bättre av massagen där så finns det förmodligen spänningar bak i nacken och eventuellt neråt i rygg och vid skulderbladen också. Så brukar mina gå och det är inte ovanligt enligt massören här hemma. För att få det att riktigt släppa brukar man behöva ta hand om dom triggerpunkter som sitter i nacke/rygg. Tandvärk kan ju också påverka och göra det värre.
Jag ska till sjukgymnasten för första gången på fredag så jag hoppas att hon hittar vad det är. Har ont i nacke, axlar och övre ryggen men det har inte gått upp i huvudet förut.
Blir det tillräckligt mycket så kan det "gå upp i huvudet" även om man klarar sig ett tag innan. Hoppas du får lite klarhet hos sjukgymnasten!
Paulina