Vad är Bipolär?
Okej nu vill jag veta en gång för alla hur yttrar sig Bipolär/Manodeprisivitet.
Jag har flera gånger haft svårt att få diagnås då jag har lite olika symtom. Men dom värkar pendla mellan om jag har bipolär eller ej, senaste läkarne sa första mötet ja ochc ville medecinera och andra mötet att ajg inte hadde det. så jag är helt vilsen.
Så nu undrar jag hur yttrar sig diagnoserna för er? Jag har hört av vissa att ma nmåste svänga ringa fålk mitt i natten och sånt för att var hyper, men av andra att vanlig ilskeagriston kan vara presis lika maniskt.
Kan ni berätta om hur ni som fått diagnosen har det, gärna tydliga exsempel.
Själv tror jag att jag kanske har Bipolär steg 2 men jag har inte helt gräppat detta och läkanren jag har nu bara kollar på att jag inte ringer eller slösar pengar.
Är så trött på detta har nu supersträss, ska plugga upp ett halvårs studier på två veckor (skolan lyssnar inte , låg med tarmvred på sjukhus i ett halvår) sen tar ajg studenten, jag bara gråter och greåter, munhugger med sambon och är helt desperat förtvivlad. Har läkaritd i morgnon till en ny läkare och hoppas att det kan bli en skillnad då. För jag börjar få självmordstankar pågrund av mitt mående.
Jag måste få hjälp att årka och få något intyg på mitt dåliga mående, för nu ska jag ta studenten utan betyd och efter det ut i arbetslivet. Jag klarar inte det, inte en chans. Vad gör man?

Jag har inte bipolär sjukdom så jag kan tyvär inte svara på hur det yttrar sig riktigt. Kan ju bara länka till läsning men sånt har du kanske redan hittat själv?

Har inte läst så noga på den sista men tyckte den såg bra ut, hoppas det finns något du har nyta av där.