När vänder det?
Jag har ätit 10mg citalopram sen förra fredagen och från igår ökade jag till 20mg. Igår och idag tycker jag att det har känts riktigt deppigt och inte haft lust med nåt. Fick verkligen kämpa för att orka koka makaroner och steka korv. Tycker att jag är helt konstig i huvudet, yr och darrig och törstig hela tiden. Har mer ont i nacken och axlarna + bränner ner i armarna. Sobrilen och panodilen har inte hjälpt nåt direkt heller. Ska det inte bli succesivt bättre snart? Vet ju att det tar flera veckor innan man har full effekt men… Tycker detta är superjobbigt när det aldrig vänder. Kram

Jag har aldrig haft in- eller utsättnings symtom. Men jag vet att det kan gå ganska länge innan medicinen gör sin rätt. Det är bara att härda ut (och det är f*n inte lätt alla gånger). Känns det väldigt väldigt jobbigt så kontakta jouren på psyk och hör med dom vad du kan göra för att mildra besvären!
Hoppas snart det blir bättre för dig!
Värme
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Det kan ta uppåt en månad. Det kan också vara så att man inte får effekt av den medicin man fått och måste prova en annan. Än så är det väl för tidigt för att säga hur det blir i ditt fall så försöka härda ut. Blir det för jobbigt så gör som zmulan säger, kontakta psykiatrin och se om dom har bra ideer och vetskap om hur du kan mildra symptom och besvär.
Tack för era svar. Tyckte att jag kände en liten förbättring innan jag ökade dosen men nu blev det värre igen så förhoppningsvis kommer det nog att bli lättare snart igen, Men det känns drygt, vill kunna funka i vardagen även om jag är sjukskriven.

Det är inte ovanligt att man får tillbaka biverkningar man fått vid insättning när man höjer så om dom lättade precis innan höjning så kommer det nog lätta upp igen om ett tag.