Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: vad-är-ångest
Läst 5961 ggr
Mammize
0

Kan ångest vara borrelia?

Berättade ju i ett tidigare inlägg att jag plötsligt svimmade för 1 vecka sedan. Efter provtagningar så tror läkarna att jag lider av psykisk stress och har fått ångest för att svimma igen. Fick då Citalopram och Sobril utskrivet och äter dessa. Har också en hemsk värk i övre ryggen, axlarna och nacken. Detta har nu blivit värre och värre (har haft det en längre tid). Idag upptäckte jag en fästing som satt fast på ryggen, plockade bort den och ringde vårdcentralen, skulle komma dit. De plåstrade om det och jag ska hålla det under uppsikt. Hade 2 fästingar förra sommaren men var aldrig till sjukhuset då. Har nu kollat runt lite på internet på symtom på borrelia så jag ska veta om jag måste till vc igen. Upptäckte då att det kan visa sådana här symtom som jag har nu, tänk om jag fick borrelia av de fästingar från förra sommaren och så äter jag SSRI och sobril mot ångest osv. Nån som känner till nåt om detta??? Kram

Aviendha
0

Jag har inte en aning om hur det fungerar med borrelia och ångestsymptom. Kanske kan du ta upp detta med vården och beskriva dina symptom så de kan utesluta möjligheten?

HannaM
0

Jag skulle ävnda mig till vårdcentralen och be dom kolla upp borrelia. Är det det så är det ju väldigt onödigt att äta mediciner mot ångest och är det inte det så är det ju skönt att ha det på papper så du inte behöver oroa dig för det. Oron har ju en tendens att förvärra ångest.

Mammize
0

Ringde vårdcentralen förut så läkaren ska ringa mig i morgon ang. borrelia och min muskelvärk.

Maria
0

Jag har haft borrelia som utvecklade sig till neuroborrelios. Det är när det sätter sig i nervsystemet. Det kan bli så om man gått med det länge.

Här kommer en länk till en arikel om borrelia inne på Hälsa iFokus.

Där skriver jag lite om mina egna symtom också.

/Maria