Vart hör man av sig?
Hej, jag har ett problem.
Jag är trött på att må som jag gör, jag har försökt att på egen hand försöka få mig att må bättre. Testat allt ifrån självhjälps böcker till att helt enkelt tvinga mig själv att INTE må dåligt, men det går inte.
Får hela tiden mer ångest och mer panikattacker.
vart ska man höra av sig? Jag vill bara veta varför jag tänker i mina tankebanor, och helst då ta reda på hur jag ska komma ur det här. Jag skulle gärna typ… vilja utreda vad som "är fel"… men ja. Har jätte svårt att prata och ens skriva om sånt här..
Jag har blvit tillssagd att söka akut, men… Jag kan inte med att gå dit och bara "hej jag har ånegst och vill typ dö, lust att hjälpa mig".
Skulle avra jätte tacksam för svar. Och jag ber om ursäkt om jag skriver rörigt..
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Du kan ringa växeln till sjukhuset där du bor och be om att få bli kopplad till psyk. Då kommer du att få tala med en sköterska i telefon. Hon kommer att ställa frågor och du behöver inte vara rädd för att säga fel saker, gråta osv. De är vana…
Du får sedan en tid för ett besök. Så gjorde i alla fall jag, för jag ville inte heller åka till psyk akuten.
Lycka till!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Vårdcentralen går en del via, andra ringer öppenpsykiatrin. Eller så gör man som #1 föreslår.
OKey, ttack så mycket båda två! :)
Ska bara ta mod till mig, men nu vet jag iaf hur jag kan göra :)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!