Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: min-egen-berättelse
Läst 2340 ggr
miss79
0

så jävla trött på det här

är så trött på att må dåligt och inte kunna ta tag i saker som behöver göras pga den jävla ångesten och skuldkänslorna för att jag inget klarar av, blir handlingsförlamad och fastnar i ångesten occh kan inte prata mig själv tillrätta, känns som om jag ska bli galen, flippa ur totalt, som om skallen kommer sprängas, vet att så inte är fallet men det är så starkt och ohanterbart att jag inte vet vad jag ska ta mig till kommer mig inte igenom den utan fastnar mitt i, ock kommer mig inte ut, kan ta några steg tillbaka och få ångesten att minska lite men aldrig riktigt helt och hållet, blir arg och irriterad på mig själv att jag är så här och inte fungerar som jag tycker att jag borde, det har ingen större betydelse vad jag tänker att jag ska försöka få gjort så ökar ångesten och jag får inte till att göra något, bara tanken på att det måste, borde, behöver göras så tar det stopp , fyyyyyyyyy får den inte ur mig, styrs av den, låter den bestämma och härska hej vilt, och sitterr bara på ändan framför datorn eller teven och mår dåligt och blir mer och mer arg på mig själv för att jag inte lyckas ta kontrollen över mina tankar och känslor så att jag kan komma igång och vara mer aktiv och göra det som behöver göras hemma och ta hand om mig själv på ett bättre sätt genom att röra på mig och äta bättre (måste gå ner i vikt, väger på tok för mycket, har ont i kroppen och är alltid spänd i  axlarna och käkarna och får då ont i skallen), saker och ting känns så dåligt jag är dålig människa och gör inte det jag borde ,försöker inte tillräkligt utan ger upp redan i tanken, anstränger mig inte så mycket som jag kan, har inget jävlar annamma ingen viljestyrka eller diciplin, sitter bara och gnäller på mig själv och tycker synd om mig, är så jävla trött, om det bara gick attt ta semester från sig själv.

Moa-16
0

Du verkar ha ett jävlar annamma hörru! Du verkar vilja ändra "på ditt liv" Dvs, må bättre? Jag tror du behöver lite hjälp att komma på fötter bara? Kanske gå & prata med någon? Så kanske du får kraft att ta tag i det?