kan det va panikångest?
jag vet inte om det är panikångest, eller vad det är. har aldrig fått svar på vad det är, så ni som har panikångest kanske kunde svar på om det kan vara det.
när det händer så börjar det med att jag får svårt att andas, det käns som om nått ligger och trycker över brösten, sen börjar jag få en grym huvudvärk, ibland käns det även som om min mage ska vändas ut & in. & jag vet inte var jag ska ta vägen & jag börjar få panik, jag börjar även svettas nått grymt mycket.
men nu har det hållit på såhär nästan hela tiden sen igår förmiddags. jag vet inte om det är normalt att det håller på så längre från & till. ibland känns det bättre men efter ett tag börjrar det igen. & detta gör mig så tröt så jag har går bara upp ur sängen när jag ska min medecin och gå på toa.
vad kan detta va? snälla jag vill gärna veta vad det är med mej.

Visst kan det vara ångest/panikångest. Är du orolig för att det ska vara något fysiskt så kolla upp det med en läkare. Men som sagt, det låter som ångest när du beskriver det.
#1 okej, jag vet ju att jag har ångest, bara att aldrig kännt så här mkt. men är det normalt att det håller på flera dagar? för imorgon ska jag till min bror & hans barn & just nu känns det inte som om jag skulle klara av det, finns det nått jag göra för att få det att sluta?

Ja jag tycker det kan sitta i länge. Men som sagt är du orolig för att det är något annat än ångest och panik så är det inget fel i att uppsöka vården och få det uteslutet.
Hej memmis!!!!
Jag har också problem med panikångest, dom symtomen som du beskriver är typiskt på panikångest. Jag har även problem med andningen så att på natten när jag ska till och sova så känns det rätt ok, men när jag har somnat så känns det som hjärtat håller på att stanna, kroppen slappnar av och då sätter allt igång i kroppen som ska ta hand om sjukdomen.
Jag har varit hos en doktor och kollat hjärtat, lungorna, blodsocker syressätningen och även blodtrycket, men allt var ok det är din ångest som spökar sa läkaren till mig. Andas i en fyrkant kan man göra sa doktorn.
Om du känner för att prata om panikångest så hör av dig till mig på msn.
Jag tycker inte att du behöver vara orolig, men om du känner dig orolig så uppsök en läkare för rutinundersökning.
Lycka till från Mariette