Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: allmänt-om-ångest
Läst 2306 ggr
68an
0

Hypokondri... så jobbigt...

Hej,

Jag är en man på drygt 40 år som är en "hängiven" hypokondriker. Alla kroppsliga symptom är alltid tecken på någon dödlig sjukdom och jag är så utled på detta, det ger mig ångest och tär mycket på min livskvalitet. Tidigare så har jag käkat antidepp.medicin (Zoloft) under ganska lång tid men slutat med det då jag mådde så pass bra att jag lunde trappa ut den. Jag har förvisso en acceptans att jag behöver äta medicin periodvis men har svårt att göra det när saker och ting kan funka ändå.

Jag anser mig vara en hyfsat intelligent människa men har en klart eftersatt förmåga att förena tanke och känsla.

Vad jag ska ta mig till?

Rocktjejen
0

Jag kan bara säga att jag vet hur det är,jag är nog hyprokondiker till och från,mer var det när jag var yngre förstås..Du går inte hos någon och pratar? det kan underlätta en hel del och få lite perspektiv på sina tankar..

Kram Eva

anre
0

Nej men hej!

Startade ju en ny tråd om detta eftersom jag trodde att ingen fanns :) haka gärna på den eller så fortsätter vi här!

Jag är ju en hypokondriker av STOORA mått som verkligen mår skit emellanåt. Har just nu en riktigt dålig period. Mer finns att läsa i min nya tråd, vill inte verka tjatig :)