Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketter: generaliserat-ångestsyndromgad
Läst 3527 ggr
[Ambrosia]
0

Jätte bra besök hos psykiatriker.

Jag var på besök hon en kvinnlig psykiatriker i går. Hon var jättebra och tog mig på allvar. Hon tyckte att efter det jag berätta om hur jag hade haft det förut, att jag hade GAD. Så det känns ju skönt att få det bekräftat. Hon tyckte även att jag kanske skulle få KBT terapi längre fram.

Först skulle hon följa upp resultaten från en remiss hon gav mig till vårdcentralen (jag ska göra prover och se varför jag varit så trött de 2 sista månaderna). Sen så fick jag en ny medicin som var riktiat mot de som har GAD mer. Sen skulle jag troligtvist från en medcin som är stämmningsstabiliserande.

Hon var jättebra och det kändes verkligen som hon såg mig och att hon ville hjälpa mig att må bättre. Så den 19 februari ska jag komma tillbaka till henne. Det känns jättebra.

Tänkte bara skriva det här, för många verkar träffa psykiatriker etc som ej är någe bra. Men det finns dom som är bra också, ville jag ge exempel på här!

*Ler STORT*.

HannaM
0
Aviendha
0

Härligt! Jättekul att höra, vad skönt att ha hittat så rätt! :)

[Ambrosia]
0

Tack för era kommentarer. *Ler STORT*.

Jag var tillbaka hos min nya pyskiatriker i dag. Mina prover var bra. Och min medicin har funkat och jag har mått i stort sett bra i 3 veckor. Underbart! Är bara lite trött, men det kan bero på vintern också.

Ska tillbaka till psykiatrikern i slutet av mars. Hon är så bra, som vill ha uppföljning med mig etc. Och så ser hon lesbisk ut, det är bara ett plus i kanten.

Med Vänlig Hälsning / Ambrosia