Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettallmänt-om-ångest
Läst 2739 ggr
evaekroth
0

Stress som blir ångest

Det var mycket länge sedan jag var här ute på iFokus men kände att jag behöver få skriva av mig lite.

Jag har ångest och går en KBT behandling och har gått denna behandling nu i ett och ett halvt år. Det har varit både bra och nyttigt.

Ska nu jobba med min stress som blir ångest, det är svårt för just nu sitter jag här med en hög puls och blir svettig, darrig inombords, spänningar i kroppen o huvudet och trött. Orkar ingenting, anstränger jag mig så känns det som jag ska tuppa av. Har hafft även en tuff förkylning i flera veckor med bihållsinflammation.

Detta gör mig stressd och får ångest men vad är orsaken? vet att när man är sjuk så förhöjs allt det här. Är det någon som känner igen sig eller har kommit en bit längre än mig som vill dela med sig.

Kramizar till er alla

lakrits69
0

Visst! Men skulle behöva semester från sig själv ; )

Skämtåtsido! Jag tror att det är bra med visioner och små små mål som man kan tänka på emellanåt, då känns det lite mer hoppfullt!

Och sedan tror jag att sova är väldigt viktigt, det ska man inte skämmas för, måna om dig själv!

HannaM
0

Känner igen mig gör jag absolut. Att stress blir ångest och tvärtom och runt i ring. Dessvärre har jag inte kommit någon vart egentlgien så några bra tips har jag inte.