Skriver av mig lite...
Jag bär på så mycket, så mycket ångest och känslor som jag aldrig blir av med.. Jag måste skriva av mig lite. Det blev väldigt långt, förstår om ingen orkar läsa. Men som sagt, måste skriva av mig..
Jag har social fobi. Det känns bara att säga det. Jag har aldrig sagt dom orden högt förut, jag har sagt något liknande till min syster för ett tag sen, men jag har aldrig sagt det rätt ut, för jag känner mig så larvig. Jag tänker alltid att jag ska skärpa mig och inte gnälla, för det finns dom som har det så mycket värre än mig och dom gnäller inte. Förstår ni?
Men jag måste säga någonting. Få ut det på något sätt. För jag vill inte leva såhär längre.
Jag tror jag fick SF i högstadiet, men då tänkte jag bara att jag var blyg kanske eller nåt. Innan högstadiet så var jag alltid glad och utåtriktad.
Nu går jag andra året på gymnasiet. Eller jag pluggar på distans. Jag började på ett gymnasium. Grundskolan som jag gick i hade jag gått på i 9 år, så där kände jag mig trygg, det kändes bra där. Gymnasiet funkade inte för mig alls, jättemånga nya människor och jag kände inte en enda. Oftast, inte alltid, när jag går in i ett rum så känns det som att alla stannar upp med det dom gör och stirrar på mig.
Det året som jag bytte skola var det värsta året i mitt liv, och bytet av skolan var bara droppen som fick bägaren att rinna över tror jag, då bröt jag ihop.