Min vän är död..
igår fick jag veta att en kompis, 31 år och mamma till 2 små barn har hittats död
.. lilla snälla,glada,lessna jenny.. hon orkade inte mer och jag blir så arg på henne och på samhället och på mig själv. ingen av oss lyckades hjälpa henne men varför ta sitt liv?! jag både förstår och inte.. vi hade samma diagnoser men vi hanterade dom nog lite olika.. går bara runt gråtfärdig och såå trött. vad är det som säger att jag inte hamnar där? vad är skillnaden.. det skrämmer mig och samtidigt så förstår jag.. så många som far illa i samhället nu. på bara 1 månad är det 4 st dödsfall i min närhet.. hur ska vi som hänger kvar orka??
S*Winsnes Wilda

Usch!! så tragiskt det kunde lika gärna vara en själv brukar jag tänka..Var inte arg på dig själv! du hade nog inte kunnat gjort så mycket mer ändå,har dom bestämt sig så finns det inget som kan hindra det tror jag..Det krävs otroligt mod att ta livet av sig..jag e för feg fast att jag tänker att jag skulle vilja slippa denna hrda världen och samhället..
Tänker på hennes familj och barnen!
Kramar till dig!
Eva
Usch, beklagar sorgen!
Givetvis får du vara arg! Och att bollas mellan förståelse och oförståelse är normalt, det är svårt att förhålla sig neutralt till något som omvälvande. Jag vet själv hur hårt jag tog det att en ung tjej tod sitt liv, och jag visste inte ens mer om henne än hennes namn.. Det blev för nära på något vis, samma känsla som nämnt; det kunde vart jag.
Att "överleva" är svårt, och speciellt med så många dödsfall som du haft på slutet. Det är inte nådigt alls. Jag har inga råd att ge öht. Mer än att hoppas att hon har fått sin frid nu.
Paulina
tack för svar.. hennes syster sa att dom vet inte om d var en olycka eller medvetet men jag är tyvärr ganska säker på att det var medvetet. hon kände sin kropp o mediciner..
S*Winsnes Wilda
Ja, tyvärr så är det inte en omöjlighet att det var medvetet :( Samtidigt kan det ha vart en olycka att råka ta för mycket för att man i stunden behövde det. Vad vet jag. Tragiskt är det i vilket fall.
Paulina