Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikettpaniksyndrom
Läst 2023 ggr
aksaz
0

panik ångest

jag har haft olika typer av symtom och en attack som jag upplevt under senare år är fruktansvärt jobbig , händer när jag ska presentera mig liksom i tur ordning med s.k ja presentation av mig vad jag heter jobbar med , får fruktansvärd tunghäfta hjärtat slår 800 slag i sek svettas ,ibland flyr jag ut kommer in lite senare , är jag riktigt på hugget ber jag att få börja med mig mitt namn yrke  osv då går det någ bättre , vad ska jag göra åt det här

zmulan
0

Jag har tyvärr inget bra svar men ville i alla fall visa att jag läst! Hoppas du får nåra bra tips så det kommer bli bättre. Har samma prob. själv.

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

aksaz
0

kanske nån annan som har samma problem ,om råd då o tips tacksam för savar ,mvh aksaz

Santhe
0

#0 För mig är dom symtomen tecken på social fobi och inte panik ångest.

Tyvärr har jag ingen lösning. Jag har samma problem men har istället dragit mig undan alla sådana sammanhang.

Tycker det låter bra att du klarar av att "prata först", kanske kan du ha det som teknik?

aksaz
0

tack  i alla fall ni som svarat det tycks som om vi är några stycken eller kanske jätte många som har det här problemet så då kan ju tips och råd hjälpa många ,varför inte fortsätta och fråga er tacksamt aksaz

Karizma
0

jag har haft panikångest. det fatta jag inte att det var just det jag hamna som typ i en burk hördes konstigt när jag prata med någon o sen minns jag inget efter det ofta var det när jag ladda ner allså en hektist dag o sen tog det lugnt då kom mina atacker. Satt ofta o prata i telefon med min bästis o hamna i bubblan sa go natt o la på flumma mig till sängs o sov. Det var flera år senare jag fick höst depp då och ytligare atacker som min man sa du måste gå till läkaren han visste vad det var med tableter o samtal är jag läkt nu mera äter jag inget o mår jätte bra.

aksaz
0

menar du att det inte var det jag hade eller

Santhe
0

Jag tror hon menar att du kan bli hjälpt via läkaren, tabletter och samtalsterapi.

Tror nog panikångest kan upplevas olika, det kanske är det du lider av?