Bitande ångest som aldrig släpper!
Många tror att dom förstår mig! JAg har trott att andra med ångest har fattat! Jag har haft ångest sedan jag gick i 4de klass.
Nu i början av 2009 fick jag hjälp på riktigt! Jag fick reda på att jag led av: Social fobi, panik ångest, agorafobi, posttraumatiskt stressyndrom och någon sorts ångest som vilar i kroppen dygnet runt…jag var den första som fick alla dessa kombinationer av ångest tillsammans! Inte en hel dag fungerade som vanligt!Jag har alltid haft ångest…När jag fick mina diagnoser började jag förstå att det inte fanns någon som kunde förstå mig för All ångest är så olik den andra! Men jag har ju allt så alla med ångest förstår mig lite i allafall!
Nu när jag har fått hjälp och äter rätt medeciner funkar mitt liv som vanligt igen!Eller för första gången någonsin!
Jag var alltså helt lost i 7år innan någon hjälpte mig! Jag kunde ligga innlåst på mitt rum utan att äta i 2 veckor!
För jag kunde inte visa mig för min mamma! Eller syskon!
Jag vill bara säga att ajg faktiskt kan förstå alla med ångest!
Vad bra att du äntligen fick den hjälp du förtjänar.
jo men nu kommer jag att äta piller hela livet!
Hellre piller som får livet att fungera än förlamande ångest som låser livets dörr feramför näsan på en. Då är piller ett lätt pris att betala!
Visst, all ångest ter sig så olika från person till person. Man kan känna igen mycket, men sällan allt hos någon annan. Kul att höra att du fått rätt hjälp som fungerar för dig :)
Paulina