Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: akut-stöd
Läst 1935 ggr
aksaz
0

stressar mitt hjärta

känner av hjärtat i perioder fruktansvärt speciellt under jobbiga stunder ,är svårt att avgöra vad det är

Lena1971
0

På vilket sätt känner du av hjärtat? Smärtor, snabb puls…?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

aksaz
0

ja som det gör ont åt hjärt trakten känner av det ju mer jag stressar , kommer inte jämt men efter en längre tags stressande slår liksom fortare ,känner mig väl lite bekym av att det är fel på hjärtat

Lena1971
0

Jag skulle definitivt gå till läkare. Ring vårdcentralen och beställ tid hos din husläkare, så h*n får titta på det! Stress är inte bra för hjärtat, så i vilket fall borde du få hjälp där.

Har du redan någon kontakt inom vården?

Kram

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

aksaz
0

ja  jag har tagit ekg flera gånger dom hittar inget ,inte just då ialla fall

Lena1971
0

Du kanske behöver "vanliga" stressknep: motionera, djupandas, extra mycket sömn…

Jag får själv hög puls i stressade perioder, även vilopuls. Och när man är stressad är det svårt att ta sig tid till promenader och gym. Jag vet heller inget bättre ångestknep än att trötta ut mig fysiskt riktigt ordentligt. Och motion är dessutom bra för hjärtat, om man är måttlig.

Det är lätt att man hamnar i en ond cirkel. Får problem för att man stressar, och stressar mer över problemen, som blir värre av oron…

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

aksaz
0

det får du gärna berätta mer om mvh

Lena1971
0

Om stressknep, aksaz? Det är säkert många här som kan sånt, men jag återkommer annars!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

aksaz
0

jag tycker som att jag stressar hjärtat spänner mig sen går det inte tillbaka till avspändhet eller lungn ,håller ett högre varvtal exemplvis om jag blir arg över nåt ,väld besvärande och otrevligt

Lena1971
0

Sån kan jag också vara. Blir jag stressad öve rnågot har jag svårt att släppa det av mig själv. Jag har legat många nätter med pulsen uppe i 100 knyck, så jag har lärt mig lite om hur jag ska bli lugn.

Det här är mina knep.

• Motion. Att göra slut på energi är väldigt bra för mig. Då mår jag bättre (motion är antidepressivt) och jag har ingen överskottsenergi som gör mig orolig.
  • Sömn. På sömnmedel om det krävs. Men annars med alla sömnknep som finns.
  • Omega-3-mat, som fet fisk, lugnar mig. Och är jag stressad är koffein förbjudet. Socker och sötsaker går bort. Protein är jättebra för mig, eftersom jag kan äta mig lugn…
  • Kyla lugnar mig. Öppna ett fönster, sätt på fläkten, ta en packe is ur frysen.

Kommer inte på fler just nu. Jo, de barnförbjudna alternativen förstås, men eftersom de är barnförbjudna får du räkna ut själv vad de kan vara. Oskyldig

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

aksaz
0

ja det är ganska likt blev värre när en nära anhörig gick bort tycker jag