Försäkringskassan
Någon mer här som de kastar ut på jobb fasten man är förlamad av ångest??

Inte än men jag är livrädd varje gång jag skickar in sjukintyget.

Jomenvisst - Sverge är ett FANTASTISKT land… Sedan Reinfeldt kom till makten så är det ju bara så att sånna utsugare som oss ska klämmas å!
För vi är ju egenligen inte sjuka - vi bara sjåpar på om ångest och annat tjafs…
Nä, är bara sarkastisk… Det går inte vara annat…
Själv väntar jag på att min deltidsförpension ska beslutas… Höppas det går igenom… Hoppa hoppas!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag kommer undan, för jag plågar mig igenom skolan istället ;) Men de började knorra rejält på FK för jag hade ju gått där länge enligt dem, trots att läkaren inte alls tyckte att jag var helt redo. Så jag valde skolan.
Paulina

#3 Jag läste halvfart på universitetet… tog min examen och har idag ett bra jobb. Jag hade aldrig klarat att studera på helfart… Men på den tiden var de heller inte så rabiata på FK…
Du gör rätt…
Gör det på DITT sätt… När inte omgivningen anpassar sig efter oss, så får vi töja på den istället… 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Ja ett mail från Luleå som uppmanar oss att ställa upp!
KOPIERAT för att spridas vidare,hjälp till nu! var med och förändra!
Den 1 April så samlas vi och för ordet vidare.
Det är en onsdag och klocka 12.00.
Samlas vi på de största torgen i de städer vi bor. Oavsett om det är stort eller litet.
Försöka föra ordet vidare så att detta kan bli nationellt. Att vi säger ifrån.
För den 1 april visar vi att regeringen, sjukförsäkringspolitiken och hela alltet kring detta måste vara ett första april skämt.
Handlar om att komma som du är. Visa att upp att du finns, säger ifrån och värde sätter dig själv.
Genom denna manifestation ska vi gå ut med vad orden solidaritet handlar om, i en demokrati.
Att vi har fått nog av det nya innebörden av demokrati där solidaritet inte längre ryms för alla. Utan endast utvalda grupper.
Solidaritet innebär för kollektiv att ta gemensamt ansvar för något, inbördes gemenskap, att i egenskap av del av en grupp verka hänsynsfullt utan eget intresse för gruppens bästa. /taget från wikipedia/
Alla kan vi bli sjuka…!

Mig har nog FK förstått att jag är ett sådant där hopplöst fall som aldrig blir bra…min merit lista till dom såg inte bra ut då jag ansökte om sjukersättning..*s*
Min lista från Läkaren var inte lång nog för att få sjukersättning!
Jag äter 4 olika starka tabletter och ärjag utan dem så har jag ångest att jag ej funkar alls..och med tabletterna är jag en Zombie och vemm vill ha en sådan på arbetsmarknaden, för nu står jag som arbetssökande f.o.m igår! Ja fy ja utbildad undersköterka och ska vårda människor..bra va? :-)
Glömde säga att jag äter ardinex, stesolid, antidepprisiva, och concerta
plus sömntabletter

Hej! Ytterligare en till här som dom sparkat ut i arbetslivet, hur nu det ska gå med fibromyalgin,socialafobin och ångesten.
Det känns för jävligt, att helt stå utan ekonomisk ersättning och vara "100% frisk" enligt försäkringskassan. Jag har sån ångest och oro i kroppen, som ju inte gör värken bättre. är utbildad undersköterska jag med, men ser inte hur jag skulle kunna klara av ett jobb inom det.

Hej Safirblomm!
Har du fått någon rehabilitering eller arbetsträning innan du kastades ut?

Nej! Jag har varit sjukskriven i en 10 års period, fick rehabelitering vid ett tillfälle, arbetsträning,ledde sedan till en utbildning som jag påbörjade, men inte klarade av att slutföra,fick då sjukersättning 2 år, under den tiden fick jag ingen rehabelitering, utan dom nekade mig fortsatt ersättning efter de 2 åren gått och kastade ut mig.
Ja jag förstår inte hur regeringen/försäkringskassan tänker? Det verkar som de tror att sjukdom inte finns. Att alla är friska, bara för att dom är det. Helt sjukt!
Jag önskar att ett parti som trodde på empati och medkänsla får makten i nästa val. Ecco Homo = Se människan, borde vara a och o, inom alla offentliga verksamheter, både inom försäkringskassan, arbetsförmedlingen och inom socialtjänsten. Om de såg människan skulle de uppnått alla mål, som någonsin är värda att uppfyllas!
Kram på er / från mig

Ett annat paradoxt problem, var finns jobben då !
Det finns ju inte ens till alla friska!

Vilket jobb har du fått Spetzan?
Hur går det?
Och har ni tänkt på debatter som förs på tv, där det pratas vitt och brett om utanförksap, att den sjuke ska i princip utrotas. Lycka till med det. Men är man psykiskt sjuk är det ju ingen som vill jobba med en, eftersom vi inte funkar. Jag tror inte arbetsgivare tar emot oss med öppna armar. Och när då dessutom det är brist på jobb nu iom. lågkonjunkturen…ska vi ta jobb från friska människor så dom blir arbetslösa? verkar ologiskt. Om dom klarar g´öra ett bättre jobb ar det väl självklart att dom ska få jobbet.Eller vad tycker ni?