Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: allmänt-om-ångest
Läst 2912 ggr
Ascot
0

Ångest av ångestmedicin?

Någon mer än jag som ibland får ökad spänning o ångest när jag tagit ångestdämpande medicin? Tar Xanor vid behov, ej dagligen. Blir ibland yr och får ökad ångest när jag tagit en, ibland mår jag bra.

HannaM
0

Äter inga sånna mediciner men kollade snabbt på fass… en del av biverkningarna var typ koncentrationssvårigheter och yrsel och så så att man får ångest av det är väl inte så märkligt. Om man brukar känna sig yr när man får ångest kan yrsel lätt kopplas till ångest och ge ångest. I alla fall fungerar jag så.

svava
0

Det är super super vanligt…

[Ambrosia]
0

Jag tog en zyprexa och två atarax a 10 mg st här en kväll. Och fick helt plötsligt massa ångest och ont i bröstet jättemycket. Det har aldrig hänt förut. Det måste vara kombinationen av det båda tabletterna som orsakade det. Helskumt!

Bästa hälsningar / Ambrosia

mayolica
0

#0  Du borde nog ta upp  det med din läkare,kanske du kan få prova om du mår bättre med någon annan sort. Mediciner har ju lite olika biverkningar,men alla människor får inte samma biverknigar av samma mediciner. Det finns så många olika ångestdämpande mediciner,så det finns säkert någon sort som du får mindre biverkningar av

#3   När man kombinerar olika mediciner kan effekten av dom tillsammans bli annorlunda än om man tar dom var för sej. Ta upp det med läkaren om det skapar problem för dej.

~ mayolica ~

Ascot
0

Tack för svaren.

Rocktjejen
0

Efter alla år med xanor så kan jag fortfarande få ångest av xanoren och det beror då på att jag vill ha sån kontroll över mig själv så om jag märker att jag blir flummig och inte hänger med riktigt så blir det ångest på ångesten trots xanor.

mayolica
0

#6 Det verkar som om dessa mediciner kan påverka människor på så helt olika sätt. Om man känner sej flummig och har svårt att hänga med kanske man kunde prova en annan sort,eller en annan dos. Om det är tänkt att ta den på dagen,så är det väll inte så lyckat att behöva gå och känna sej snurrig.

~ mayolica ~

Rocktjejen
0

#7 Dt är inte ofta det är så utan dt är i kombination md om jag ätit och sovit dåligt,annars hade jag inte orkat med det. jag har ju ändå haft dom i 19 år.

Gnici
0

Jag har två olika ångestdämpande/lugnande mediciner vid behov. De fungerar inte var för sig i de doserna jag får ta hemma, men tillsammans funkar de.