Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etikett: paniksyndrom
Läst 3839 ggr
iceman1
0

Frustrerad !!!!!!!!!!!!!!!! va ska ja göra ?

Tjena är en kille på 22 bast.Fick panik ångest i början av maj,Har levt ett rätt vilt liv tills dess.I början trodde ja att ja skulle dö,trodde att hjärtat skulle sluta slå eller att de slog för snabbt.Kunde inte äta å fick problem med å andas.I början försökte ja dricka bort de,men de visade sig bara bli värre.Så har lagt ner drickadet sedan fyra månader tillbaka.Blev kall om händer å fötter å började svettas.NU har de gått en tid trodde de skulle lägge sig men de har de inte gjort.Den kraftiga panik ångesten har dock lagt sig.Nu är ja mer orolig att den ska komma.Går nästan hela tiden å tänker på den,Tanken värkar ha fasnat i mitt huve den vill inte bort.Har gått till en läkare nu som ska ge mig nån typ av anti depp å KTB.Känner inge hopp känns som de här aldrig kommer gå över =(.Nån som har käkat anti depp som de har hjälpt på här ?.Kommer de nånsin gå över ?.Har ett ständigt tryck över hjärtat.Nån som sitter i samma båt ? =(

lakrits69
0

Jaaarååå! Men tack och lov har det lugnat sig på panikattack fronten. Jag tror inte att min kropp orkade mer.

Jag liksom gav upp och bad om hjälp som du har gjort.

Något annat som är bätttre för tillfället är sömnen, jag har djupsömn och sover länge, det tror jag är bra för själen.

Tryck över bröstet har jag nästan jämnt men har nu i dagarna börjat med Kundalini Yoga, något jag starkt rekommenderar till oss alla som har svårt att må bra i oss själva. Där lär man sig att andas rätt och få ett flöde i kroppen. Hitta balans helt enkelt!

Du är ju bara 22 år och förhoppningsvis kommer du att läka fortare plus att du kommer att mogna som man och få ut så mycket av att ta itu med detta mänskliga dilemma som så många dras med mer eller mindre.

Du kommer att bli en stark person som det kommer lysa vacker karisma runt Flört

iceman1
0

=) känns bra att höra.Har faktist tänkt på de där me yoga,ska testa de.Får se om den här KTB grejen kommer funka,hoppas på de.försöker alltid se allt positivt men vissa dagar går de inte.Sover rätt bra tror ja iallfall när ja väll somnar.brukar äta atrax när ja har svårt å somna.Brukar även ligga på en sån här spik matte.Då brukar ja kunna känna hur hjärtat slår.ibland e de jobbigt å ibland skönt.Andnings svårig heterna brukar släppa när ja lägger mig på den. De är väldigt skönt å prata me nån som har samma sak. tack för svaret =) Kram

HannaM
0

Att söka hjälp är en bra början=) Och det finns hur många som helst som upplever sig hjälpta av antidepresseiva mediciner, ibland fungerar inte första sorten men det finns många att prova så det finns säkert någon som passar för dig.

svava
0

KBT är väldigt bra. (Kognitiv Betéende Terapi) alltså att du ska bli medveten om ditt beteend och då kunna bryta..

Dom ska oxå kunna lära dig att andas bra, vilket ofta är ett stort bekymmer när man har ångest.. Man har en tendens att dra ihop sig och då andas man bäde mindre och ytligare.
Och Yoga är toppen

Många som inte vet hur det är att vara deprimerad kallar pillren för lyckopiller och det är dom inte alls. Om man inte är deprimerad blir man inte lycklig och man har ingen effekt av dom då. Om man har en deprisiv period kan dom hjälpa underbart bra. Man kanske inte blir lycklig, men man blir i alla fall mindre deppig.
jag tycker ju att du verka vara förnuftig då du slutat dricka ,
det är aldrig bra att blanda alkohol och tabletter och inte heller deprission/ångest och alkohol, då man inte vet från gång till gång hur man reagerar på det.

Jag hoppas att detta är en tillfällig grej och jag tror att alla här kommer att hålla tummarna för att det ska bli bra för dig så fort som möjligt.

kram svava

iceman1
0

tack för era inlägg :D,Känns mycke bra å höra från folk va dom tycker å tänker.Min läkare sa att ja skulle få en bladning av piller å KTB.Men ja vill helst inte ta piller så ska försöka utan.Känner hop ibland att de kommer gå över å allt ska bli bra.Försöker tänka på de när ja får mina dåliga dagar.Är no mest att ja går å är nojig hela tiden för ja vet att ja har panik ångest.Ja fortsätter å tänka positivt och tar en dag i taget.Blir nog fri en dag hoppas ja :D

Kram

imilija
0

så där kändes det för mig med i början, hela dagarna gick jag runt och var rädd att jag skulle få en stor panikångestattack, men allt som tiden gick, jag gick i terapi och åt antidepp så har det släppt.

inte haft nån attack på lääänge och det känns skönt att slippa gå runt och vara rädd hela tiden.