Ångestsjukdomar iFokus

Ångestsjukdomar

Etiketterbehandlingmediciner
Läst 2449 ggr
KickiC
0

Nedtrappning av Efexor

Hej

**

Började trappa ner Efexor för några veckor sedan. Har sedan dess fått  jobbiga extraslag på hjärtat. Trodde först att det var biverkningar från en reuma-medicin jag nyss börjat äta, men sen föll poletten ner.

Jag har ätit Efexor i 7 år, visst kan kroppen "protestera" när jag slutar ta dem? Mår inte dåligt i övrigt då jag trappar ner väldigt långsamt, annat än dessa extraslag som är nog så jobbiga.

Någon som varit med om något liknande?

/Kicki

**

HannaM
0

Jag trappade ner väldigt försiktigt men fick massa läskiga biverkningar som yrsel, illamående och allt var fel… blodtrycksfall och sus i öronen. Det är vanligt att man får utsättningssymptom när man tar bort mediciner trots att man följer läkarens ordination och gör det långsamt.

Att "bara" är en sak du känner av är väl bra men man har bara ett hjärta så kolla upp det för säkerhets skull om du är orolig.

Rocktjejen
0

Jag had också det väldigt jobbigt md utsättningen av Efexorn så jag trappade ner den under en längre tid än dom 2 veckor som sades.Och läkaren sa också att Efexor kunde vara jobbig att trappa ner,att många reagerat med olika symptom.

Kolla du upp extra slagen så kan du vara lugn sen..är dt hjärtklappning som du får när du säger extra slag?

KickiC
0

Tack för svar!

#2 Nej, inte hjärtklappning, utan mer att hjärtat hoppar över ett slag och så blir nästa slag väldigt "hårt" - mycket obehagligt.

svava
0

Man ska alltd kplla upp hjärtslag som inte känns rätt. Om du har gjort det och det inte visar något fel, ja då har du en läskig utsättnings symptom.
Jag har satt in och ur olika tabletter och tycker det är riktigt otäckt ibland. Men jag går och kollar så det inte är på "riktigt" om hjärtat uppför sig udda..
Bara det att kolla, kan göra att det är lättare att ta..

hoppas det lättar snart

kram svava