Borderliner...
Hej
jag fick för ett tag sedan diagnosen Borderliner, Efter dess har jag inte haft någon kontakt med psyk alls. De sa att de tyvärr inte hade någon DBT terapi att erbjuda mig på kliniken , utan att jag skulle leta vidare.
Jag har googlat på DBT behandligar men hittar ingenting alls. Någon som vet var jag kan finna detta. Bor i sthlm.
Ni får gärna hänvisa till någon hemsida eller adress …bara så jag hittar hur jag kontaktar dom.
Tack på förhand..
P.s ni som har gått igenom en DBT behandling får gärna berätta om era erfarenheter !

Märkligt psykmottagning som skickar ut dig att leta själv. det är ju jättesvårt att veta hur och var man ska leta. Inte lbir det lättare om man mår dåligt heller.
Ja, det var verkligen underligt! Vet inte vart, men har för mig att det ska finnas några team i sthlm, har iaf läst det någonstans men minns ej vart.
Du kanske kan vända dig till ditt sjukhus men be at få tala med en annan männniska som kanske åtminstånde kan ge dig adresser eller telefonnr till tänkbara ställen?
Paulina

Jag har itne hittat så mycket alls men det ska finnas någon typ av grupp på Karolinska, vet inte vad den heter.

Hej. jag Googlade på ordet Borderline och det finns många sidor. Bl a en som heter Gränsland - att leva med Borderline.
Hoppas du hittar vad du söker

Hej !
Tack för eran hjälp. Ja.. jag ska nog försöka få kontakt med psyk igen och fråga om de hänvisa mig någonstanns. Har också hittat på nätet att det ska finnas en grupp på karolinska, Men inte vad den heter eller vart man ringer…eller om man kan maila dom..
Ja det är jobbigt att behöva leta själv när man inte mår bra och inte har ork.
Verkar lite knepigt det här..
Men tack iallafall får era råd. Dyker det upp något så får ni jätte gärna skriva !

Har fått kontakt med psyk och börjat på DBT & KBT så nu går det frammåt.
Någon annan med diagnosen Borderliner här som kan berätta lite om sina erfarenheter ?? har letar runnt på fokus men de finns inte så mycket här om borderliner har jag märkt…

#6 Har Borderline men.. tja inga behandlingserfarenheter eftersom jag inte fått någon behandling.
Södertälje sjukhus vet jag har en jättebra DBT grupp, gått där själv.
// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//